Cyfrowy asystent IBM obsłuży tylko biznes
- Janusz Chustecki,
- 27.03.2018, godz. 08:39
IBM wkracza na rynek cyfrowych asystentów i prezentuje aktywowany głosem system tego typu, nadając mu nazwę Watson Assistant. Asystent wspiera technologię sztucznej inteligencji i inaczej niż podobne rozwiązania tego typu dostępne obecnie na rynku, będzie obsługiwać wyłącznie aplikacje biznesowe.
Mówiąc o innych rozwiązaniach tego typu, należy wymienić takich cyfrowych asystentów, jak Alexa, Google Assistant, Cortana oraz Siri. Jednak w przeciwieństwie do nich Watson Assistant to działająca w tle usługa, która rezyduje w firmowej chmurze IBM Cloud.
Watson Assistant nie reaguje na takie przywołujące ją zawołania, jak “OK, Google” “Hey Siri” czy “Alexa” i nie będzie oferowany indywidualnym użytkownikom, ale wyłącznie biznesowi.
Zobacz również:
- Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
- IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt
- Microsoft zmodyfikował bezpłatną wersję asystenta AI
Watson Assistant bazuje na opracowanych wcześniej przez IBM technologiach, takich jak Watson Conversation. To platforma deweloperska pozwalająca budować chatboty i aplikacje wykorzystujące język naturalny do komunikowania się z użytkownikiem. Asystentem interesuje się już przemysł motoryzacyjny.
IBM twierdzi, że zainstalowany na pokładzie samochodu Watson Assistant - będący częścią tzw. cyfrowego kokpitu - może np. doradzić kierowcy aby po trzech godzinach nieprzerwanej jazdy zrobił sobie odpoczynek i napił się kawy, kierując go od razu do najbliższego baru czy restauracji.