Cyfrowy asystent IBM obsłuży tylko biznes

IBM wkracza na rynek cyfrowych asystentów i prezentuje aktywowany głosem system tego typu, nadając mu nazwę Watson Assistant. Asystent wspiera technologię sztucznej inteligencji i inaczej niż podobne rozwiązania tego typu dostępne obecnie na rynku, będzie obsługiwać wyłącznie aplikacje biznesowe.

Mówiąc o innych rozwiązaniach tego typu, należy wymienić takich cyfrowych asystentów, jak Alexa, Google Assistant, Cortana oraz Siri. Jednak w przeciwieństwie do nich Watson Assistant to działająca w tle usługa, która rezyduje w firmowej chmurze IBM Cloud.

Watson Assistant nie reaguje na takie przywołujące ją zawołania, jak “OK, Google” “Hey Siri” czy “Alexa” i nie będzie oferowany indywidualnym użytkownikom, ale wyłącznie biznesowi.

Zobacz również:

  • Ochrona punktów końcowych – pora na chmurę
  • IBM Storwize V5000E: pamięć masowa napędzana sztuczną inteligencją
  • Odkryto nową metodę atakowania głosowych asystentów
  • Watson Assistant bazuje na opracowanych wcześniej przez IBM technologiach, takich jak Watson Conversation. To platforma deweloperska pozwalająca budować chatboty i aplikacje wykorzystujące język naturalny do komunikowania się z użytkownikiem. Asystentem interesuje się już przemysł motoryzacyjny.

    IBM twierdzi, że zainstalowany na pokładzie samochodu Watson Assistant - będący częścią tzw. cyfrowego kokpitu - może np. doradzić kierowcy aby po trzech godzinach nieprzerwanej jazdy zrobił sobie odpoczynek i napił się kawy, kierując go od razu do najbliższego baru czy restauracji.


    TOP 200