Cyberbezpieczeństwo okazało się najważniejsze przy wyborze smartfona

Jak wynika z badania „Allot Telco Security Trends H1 2022”, cyberbezpieczeństwo powinno stać się podstawową częścią oferty operatorów telefonii komórkowej – jest priorytetem dla cztery razy większego odsetka konsumentów niż rozrywka

Cyberbezpieczeństwo okazało się najważniejsze przy wyborze smartfona

Cottonbro/Pexels

Jak wynika z badania Coleman Parkes Research, zrealizowanego na zlecenie Allot, 54% konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Dopiero na drugim miejscu jest mobilna rozrywka, wskazana przez 13% konsumentów.

Potrzeby konsumentów w zakresie zapewnienia im cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13% wskazań), ubezpieczenie telefonu (12%), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7%).

Zobacz również:

  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
  • Cyberobrona? Mamy w planach
  • Bezpieczna miłość w sieci

Aż 56% respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora – w porównaniu do zaledwie 8% takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48% konsumentów oczekuje także preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach w porównaniu do 27% takich wskazań dwa lata wcześniej.

Inne kluczowe wnioski z raportu „Allot Telco Security Trends H1 2022” obejmują:

• 57% konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31% respondentów;

• 62% konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;

• 84% konsumentów uważa, że zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług.

• 75% konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.

• Ponad 90% konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.

Badanie Allot zostało przeprowadzone wśród 8 tys. klientów operatorów telefonii komórkowej na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku. Raport z pełnymi wynikami badań jest dostępny tutaj:

https://info.allot.com/TelcoSecurityTrendsH122_ContentDownloadLP.html.

Allot to dostawca innowacyjnych rozwiązań w zakresie inteligencji sieciowej i bezpieczeństwa dla dostawców usług telekomunikacyjnych i przedsiębiorstw. Firmy te mogą zainstalować rozwiązania Allot na swojej infrastrukturze, aby zapewnić swoim klientom automatyczną ochronę przed phishingiem, złośliwym oprogramowaniem, filtrowanie treści, a także wymusić kontrolę rodzicielską na wskazanych urządzeniach. Rozwiązania Allot są wykorzystywane przez ponad 500 dostawców usług mobilnych, stacjonarnych i w chmurze, a także przez ponad 1000 przedsiębiorstw. Rozwiązanie bezpieczeństwa sieciowego jako usługi od Allot osiągnęło ponad 50% penetrację u niektórych dostawców usług i korzysta z niego ponad 20 milionów abonentów na całym świecie.

Źródło: Allot

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200