CyberSecurity Week: co dzień o bezpieczeństwie

Sprawne funkcjonowanie biznesu wymaga zapewnienia firmie cyberbezpieczeństwa, dlatego przestaje ono być sprawą wyłącznie informatyków i działów IT.

W dzisiejszych realiach osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo informatyczne często są w opozycji do szefów działów biznesowych. Ludzie od bezpieczeństwa ze zrozumiałych powodów przekonują do stosowania najbardziej szczelnych zabezpieczeń. Natomiast strona biznesowa patrzy na zabezpieczenia wyłącznie w kategoriach jak najmniejszego zakłócania działalności biznesowej. Jednak biznes i bezpieczeństwo mogą znaleźć nić porozumienia. Jak je zbudować – o tym traktuje jeden z artykułów, które składają się na nasz cykl Cybersecurity Week.

Tydzień cyberbezpieczeństwa zaczynamy od przeglądu dostawców rozwiązań bezpieczeństwa i oferowanych przez nich produktów i usług. Jego doskonałym uzupełnieniem jest inny tekst, w którym radzimy, jak sprawdzić dostawcę i gdzie szukać haczyków w składanych przez niego zapewnieniach.

Zobacz również:

  • Copilot Pro czyli subskrypcja na AI - wkraczamy w nową erę usług?

Piszemy także o bezpieczeństwie urządzeń końcowych – to podstawa bezpieczeństwa firmie – i o sposobach zabezpieczenia urządzeń mobilnych.

Przełom w zwalczaniu cyberzagrożeń może przynieść sztuczna inteligencja i nie jest to ani fantastyka, ani nawet bardzo odległa przyszłość. Już dziś uczenie maszynowe jest wykorzystywane do zapobiegania atakom – przyglądamy się pierwszym tego typu rozwiązaniom dostępnym na rynku.

Niestety, coraz bardziej wymyślne technologie cyberbezpieczeństwa mają swoją cenę. W 2015 roku według IDC wydatki na bezpieczeństwo komputerowe w Polsce wyniosły prawie 1,1 mld zł (291 mln USD). Do 2020 roku w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej będą rosły rocznie średnio o 7,2%.

Wszystkie artykuły publikowane w ramach CyberSecurity Week można znaleźć także w grudniowym wydaniu wydaniu magazynu Computerworld - w druku i w wersjach elektronicznych.

CyberSecurity Week: co dzień o bezpieczeństwie
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200