Coraz więcej LCD

Firma Bryan Norris Associates przygotowała raport na temat sprzedaży monitorów LCD w III kw. br. Z analiz wynika, że w okresie tym w Polsce sprzedanych zostało ok. 8,6 tys. sztuk monitorów ciekłokrystalicznych o wartości 4,3 mln USD. W ujęciu ilościowym modele LCD stanowią obecnie - 2,9% całego rynku monitorów w Polsce, a ujęciu wartościowym - 9%. Popularność paneli LCD dynamicznie rośnie.

Firma Bryan Norris Associates przygotowała raport na temat sprzedaży monitorów LCD w III kw. br.

Z analiz wynika, że w okresie tym w Polsce sprzedanych zostało ok. 8,6 tys. sztuk monitorów ciekłokrystalicznych o wartości 4,3 mln USD. W ujęciu ilościowym modele LCD stanowią obecnie - 2,9% całego rynku monitorów w Polsce, a ujęciu wartościowym - 9%. Dzięki spadkom cen sukcesywnie rośnie popyt na monitory LCD. W III kw. ubiegłego roku na naszym rynku sprzedało się jedynie 1,5 tys. takich modeli, natomiast w II kw. br. było to już 8,4 tys. sztuk.

Raport wykazuje, że najchętniej kupowane są monitory ciekłokrystaliczne o przekątnej 15 cali (87% rynku), następnie 17-cali (7%) oraz 18-cali (5%). Modele o innych przekątnych (np. 14 lub 19-cali) stanowią mniej niż 1% rynku. Z danych Bryan Norris Associates wynika, że najchętniej wybieranymi przez nabywców markami są: NEC (20% polskiego rynku), Philips (12,8%) oraz Relisys (9,9%). W kategorii producentów kolejne miejsca zajmują Samsung (8,0%), Sony (5,1%) oraz LG (4,7%). Identycznie przedstawia się lista firm uzyskujących największy przychód ze sprzedaży monitorów LCD w Polsce. W kategorii urządzeń o przekątnej 15-cali, przewodzi również NEC (21,4%), drugi jest Philips (12,4%). Najwięcej modeli 18-calowych pochodzi z fabryk NEC (36,5%) i Sony (16,5%). Philips przoduje w sprzedaży modeli 17-calowych na polskim rynku. Udział NEC w kategorii urządzeń 19-calowych to blisko 70% rynku.

Zobacz również:

  • IPS, OLED, mini-LED czy QLED - jaka matryca do pracy?

Z raportu wynika, że głównymi nabywcami monitorów LCD są firmy, dla których czynnikiem decydującym o zakupie nie jest zazwyczaj cena. Świadczy o tym fakt, iż na polskim rynku najpopularniejsze są nieco droższe urządzenia znanych marek. Należy się spodziewać, że dalszy spadek cen spowoduje w najbliższych kwartałach wzrost sprzedaży tańszych monitorów LCD na rynku konsumenckim.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200