Computerworld TOP 200

Branża informatyczna ma szansę stać się kołem zamachowym polskiej gospodarki. Stany Zjednoczone właśnie upowszechnieniu zastosowań informatyki zawdzięczają trwający od lat niespotykanie długi okres prosperity.

Branża informatyczna ma szansę stać się kołem zamachowym polskiej gospodarki. Stany Zjednoczone właśnie upowszechnieniu zastosowań informatyki zawdzięczają trwający od lat niespotykanie długi okres prosperity.

"Upowszechnienie zastosowań informatyki" oznacza licznych i stałych klientów, a więc dynamiczny rozwój, zamożność i prestiż tej branży. Ale... zanim to "upowszechnienie" nastąpiło i zwielokrotniło popyt, branża informatyczna musiała urosnąć, dojrzeć, mocno stanąć na nogi w sensie technologicznym i kapitałowym. Musiała stać się poważnym partnerem biznesowym dla klientów.

Do Stanów Zjednoczonych jeszcze nam niewyobrażalnie daleko, ale nie ma powodów, by u nas nie sprawdziła się zasada: im większe nasycenie technologią informatyczną, tym mocniejsza, bardziej konkurencyjna gospodarka. Czy rodzime firmy informatyczne mogą już podjąć się takiej roli? Tomasz Sielicki, prezes ComputerLandu, odbierając w styczniu nagrodę Business Centre Club, powiedział, że nagroda ta jest znakiem, iż polskie środowisko biznesowe już dostrzegło i doceniło branżę informatyczną. Teraz czas na ruch ze strony dostawców rozwiązań informatycznych. Ale nie chodzi bynajmniej o to, by walczyli o klientów. Wpierw idzie o to, aby wzmocnili siebie, zanim ruszą ze swoją ofertą na pomoc przedsiębiorstwom pozostałych branż. Jaka jest sytuacja finansowa branży informatycznej, możliwości znalezienia kapitału w Polsce, zainteresowanie nimi ze strony inwestorów? O tym w Computerworld TOP 200. Już za niespełna trzy miesiące!

"Wciąż największą i najpilniejszą potrzebą polskich przedsiębiorstw, w tym młodych firm informatycznych, jest zasilenie kapitałem. Banki nie zawsze chcą i wiedzą, jak z nimi postępować. Pomysłowość tych firm w pozyskiwaniu funduszy na rozwój z różnorodnych źródeł może przesądzić o ich "być albo nie być" na rynku. Nie jest to sprawa beznadziejna. Są w Polsce instytucje, które mają pieniądze. Trzeba im tylko dostarczyć solidną wiedzę o potencjalnych partnerach".

Henryka Bochniarz, prezes Nicom Consulting, prezes Polskiej Rady Biznesu, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych