Compaq zmienia system sprzedaży i dystrybucji w regionie EMEA

Compaq zamierza wprowadzić zmiany do swojego systemu sprzedaży i dystrybucji produktów przeznaczonych na rynek biznesowy i instytucjonalny w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Compaq zamierza wprowadzić zmiany do swojego systemu sprzedaży i dystrybucji produktów przeznaczonych na rynek biznesowy i instytucjonalny w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Nowy model sprzedaży bezpośredniej będzie bazował na Internecie i ma przyczynić się do uproszczenia systemu kanałów dystrybucyjnych firmy oraz zapewnić szybszą realizację dostaw i usług. Harmonogram wprowadzania zmian zależeć będzie od lokalnych warunków rynkowych.

Nowy model dystrybucji dotyczyć będzie serwerów, komputerów PC i pamięci masowych opartych na architekturze Intela. Zmiany nie będą dotyczyć jednak zaawansowanych produktów, takich jak serwery Alpha, ani komputerów PC, przeznaczonych na rynek konsumencki.

W ramach nowego modelu dystrybutorzy Compaqa będą przekazywać swoje zamówienia bezpośrednio do niego. Będą za to otrzymywać odpowiednie wynagrodzenie, zamiast zarabiać na bezpośredniej sprzedaży komputerów klientom. Jednak główne zyski partnerów handlowych Compaqa mają pochodzić ze świadczenia klientom usług dodatkowych. Compaq przejmie całkowitą odpowiedzialność za dostawy, kwestie finansowe i rozliczenia. Firma jednak nie zamierza zredukować liczby partnerów, a wręcz przeciwnie - zamierza rozbudować i poszerzać dotychczasowe kanały dystrybucyjne. Jego nowymi partnerami będą mogli zostać np. producenci oprogramowania, konsultanci czy serwisy WWW.

Do września przyszłego roku Compaq zamierza rozbudować swój portal Compaq Connect, przeznaczony dla partnerów handlowych firmy i klientów instytucjonalnych. Zawierać on będzie informacje o sprzedaży, katalog produktów, a jego głównym zadaniem będzie obsługa transakcji w trybie online. Klienci będą mogli kupować produkty bezpośrednio od Compaqa, zamawiając jednocześnie szybką dostawę i instalację sprzętu. Ceny oferowanego w ten sposób sprzętu będą takie same dla wszystkich.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200