Compaq w kanałach bezpośrednich

Ledwo Compaq ogłosił, że zaczyna sprzedaż kanałami bezpośrednimi w USA, a już zaczął się przyglądać perspektywom realizacji tej strategii w Europie. Na razie firma centralizuje dowództwo tego przedsięwzięcia w Holandii, pod Rotterdamem.

Ledwo Compaq ogłosił, że zaczyna sprzedaż kanałami bezpośrednimi w USA, a już zaczął się przyglądać perspektywom realizacji tej strategii w Europie. Na razie firma centralizuje dowództwo tego przedsięwzięcia w Holandii, pod Rotterdamem.

Jeden z wiceprezesów zarządzających marketingiem Compaqa, Bruno Didier stwierdził, że podniesienie udziału sprzedaży bezpośredniej, który obecnie wynosi 15-20% całej sprzedaży na Starym Kontynencie, wynika stąd, że duże przedsiębiorstwa wolą kupować u producenta, a nie u jego dealerów. "Prowadzimy dokładne rozpoznanie rynku w tej dziedzinie", stwierdził Didier.

Są jednak i inne opinie, które głoszą że głównym celem Compaqa stało się obecnie nie tyle podniesienie sprzedaży, co zniszczenie Della jego własnymi metodami - sprzedaży bezpośredniej. Wręcz niewiarygodne są pogłoski, iż szef Compaqa Eckhard Pfeiffer marzy o zdetronizowaniu IBM na rynku PC poprzez "puszczenie z torbami" Della.

Jak twierdzą niektórzy eksperci, najlepsze nawet rozeznanie rynku europejskiego na niewiele się ostatnio zdaje. Zwiększony popyt na komputery PC bardzo różnych marek wynika często z mody i owczego pędu. Najprawdopodobniej więc dopiero po kilku miesiącach prowadzenia bezpośredniej sprzedaży Compaq uzyska rozeznanie rynku, którego pragnąłby przed jej rozpoczęciem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200