Comdex: Prezes HP przedstawiła nową wizję rozwoju firmy

W cztery miesiące od objęcia stanowiska Carly Fiorina, prezes Hewlett-Packarda, zaprezentowała nową strategię rozwoju firmy. HP ma zwrócić się w stronę jednoczesnego rozwoju usług elektronicznych, urządzeń informacyjnych i infrastruktury. C. Fiorina zapowiedziała również rozpoczęcie nowej ogólnoświatowej kampanii promującej markę HP.

W cztery miesiące od objęcia stanowiska Carly Fiorina, prezes Hewlett-Packarda, zaprezentowała nową strategię rozwoju firmy. HP ma zwrócić się w stronę jednoczesnego rozwoju usług elektronicznych, urządzeń informacyjnych i infrastruktury. C. Fiorina zapowiedziała również rozpoczęcie nowej ogólnoświatowej kampanii promującej markę HP.

Szefowa HP zaprezentowała koncepcję "nowej" firmy jako powrót do korzeni, czyli przedsiębiorstwa zorientowanego na innowacje w procesach tworzenia rozwiązań. "Gdzieś po drodze przestaliśmy mówić o innowacjach. Teraz zaczniemy od nowa" - stwierdziła C. Fiorina. Decyzje te są efektem jej wnikliwej analizy pracy laboratoriów z działu badań i rozwoju.

Czołowe miejsce w nowej strategii HP zajmują różnego rodzaju urządzenia. Zapowiedziano m.in. współpracę ze Swatch Group, producentem zegarków, w wyniku czego mają pojawić się zegarki z dostępem do Internetu.

Przyszłość widziana oczyma Carly Fioriny jest wypełniona inteligentnymi sieciowych urządzeniami powszechnego użytku. Prezes mówiła o aparatach cyfrowych przekazujących zdjęcia bezpośrednio do drukarek i komputerach naręcznych, wysyłających adresy internetowe obrazków, które pobierane bezpośrednio z sieci są wykorzystywane przez projektory do wyświetlania slajdów podczas prezentacji.

Fiorina przedstawiła także własną wizję, w jaki sposób przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać potencjał Internetu. Stwierdziła, że muszą one zacząć postrzegać wszystkie swoje produkty jako potencjalne platformy do świadczenia usług. Jako przykład wskazała przemysł paliwowy, który już zauważył możliwość dodatkowego wykorzystania dystrybutorów paliwowych jako źródła dodatkowej informacji. Podobna sytuacja ma też miejsce w branży samochodowej. Zdaniem prezes HP, firmy powinny od nowa opracować przyjętą strategię działania tak, aby uwzględniała możliwość oferowania usług przez Internet.