Comcast chce przejąć AT&T Broadband za 58 mld USD

Trzeci co do wielkości operator telewizji kablowych w Stanach Zjednoczonych zaoferował prawie 60 mld USD za zakup sieci telewizji kablowej należącej do AT&T. Koncern utrzymuje jednak, że ten dział nie jest na sprzedaż.

Comcast, trzeci co do wielkości operator telewizji kablowych w USA złożył ofertę kupna sieci telewizji kablowej AT&T Broadband, stanowiącej część koncernu AT&T. Comcast chciałby docelowo zaoferować szybki dostęp do Internetu poprzez telewizję kablową. Propozycja kupna była poprzedzona kilkumiesięcznymi rozmowami, dotyczącymi fuzji obu koncernów, która nie doszła jednak do skutku. Oferta Comcastu opiewa na kwotę 58 mld USD. Składa się na nią 44,5 mld USD w akcjach oraz wykup długów AT&T wartych 13,5 mld USD. Oferta Comcastu nie wydaje się jednak zbyt atrakcyjna dla koncernu AT&T, którego przedstawiciele oświadczyli jakiś czas temu, że oddział AT&T Broadband nie jest na sprzedaż. Koncern zapowiedział jednak, że rozważy propozycję Comcastu.

Na rozbudowę sieci telewizji kablowej firma AT&T wydała ok. 100 mld USD. AT&T oznajmił pod koniec 2000 r., że ma w planach podzielenie koncernu na cztery oddzielne firmy zajmujące się telefonią bezprzewodową, telewizją kablową oraz usługami telekomunikacyjnymi dla klientów korporacyjnych i indywidualnych. Comcast zwrócił się więc do akcjonariuszy AT&T o poparcie jego propozycji pozyskania działu telewizji kablowej, zanim pod koniec lipca br. akcjonariusze głosować będą nad opcją wydzielenia AT&T Broadband jako niezależnej spółki. Jako argument Comcast podaje fakt, że oszczędności wynikające z połączenia obu biznesów wyniosłyby rocznie co najmniej 1,25 mld USD, a nawet mogłyby wzrosnąć do 2,8 mld rocznie. Akcjonariusze podejmą decyzję co do przyszłości AT&T Broadband w drugiej połowie lipca br.

Zobacz również:

Comcast chciałby wejść w posiadanie AT&T Broadband, tak aby stać się największym operatorem telewizji kablowej w Stanach Zjednoczonych. Firma mogłaby pochwalić się wówczas ponad 22 mln użytkowników (AT&T Broadband ma obecnie ok. 13,5 mln klientów).