Comarch otwiera biuro w Japonii

Firma podjęła decyzję o wzmocnieniu obecności na rynkach azjatyckich i utworzyła spółkę w Tokio (Japonia). To kolejny kraj z Dalekiego Wschodu, po Malezji i Szanghaju, w którym Comarch uruchomił biuro.

Azjatyckie centra danych Comarch są też zlokalizowane w Kuala Lumpur, Singapurze i w Szanghaju. Aktywność promocyjna i sprzedażowa japońskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług.

Administracyjnie Comarch jest obecny na Dalekim Wschodzie od 2009 roku, kiedy została zarejestrowana spółka w Chinach. W 2015 roku ruszyło biuro w Malezji. Działalność biznesowa rozwijana jest wśród klientów z branży bankowej, rynku nieruchomości oraz turystyki. Wśród azjatyckich firm korzystających z innowacyjnych rozwiązań Comarch są malezyjski Air Asia, CEBU Pacific (Filipiny), Vingroup (Wietnam) i TMB Bank (Tajlandia).

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Anna Pruska objęła stanowisko prezesa zarządu Comarch

Comarch obsługuje również firmy, prowadzące działalność w Japonii. Przychody Comarch z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł. Warto zwrócić uwagę na fakt, że firma weszła ostatnio na rynek urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz rozwiązań z obszaru IoT (Internet rzeczy).

Paweł Kłęczek (dyrektor zarządzający Comarch w Japonii) tak skomentował całą sprawę, „Japonia to wciąż jeden z najbogatszych i najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. Gospodarka w znacznym stopniu rozwija się w oparciu o rozwiązania informatyczne, które są obecne niemal w każdej branży. Dlatego firmy IT dynamicznie rozbudowują jednostki badawcze, zwiększają budżety na inwestycje w badania i rozwój oraz prześcigają się w liczbie zarejestrowanych patentów. Za sprawą tej dynamiki Japonia jest bardzo konkurencyjnym rynkiem. Ale Comarch udowadnia, że potrafi rywalizować z największymi graczami z branży IT.

I dodaje, „obecnie realizujemy projekty i wdrożenia w ponad 60 krajach na całym świecie i blisko 60 proc. globalnych przychodów Comarch pochodzi z rynków zagranicznych. Z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł, a w pierwszym półroczu 2017 przekroczyły 19 mln złotych. Ten rok 2017 planujemy zamknąć z lepszym wynikiem niż poprzedni”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200