Comarch – niezawodna dywersyfikacja

Materiał promocyjny

Dla biznesu - otwartość i automatyzacja w systemach ERP na przykładzie Comarch ERP Enterprise (CEE)

Duże przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem utrzymywania wydajnego ekosystemu technologicznego, umożliwiającego obsługę nawet bardzo złożonych procesów biznesowych. Comarch ERP Enterprise odpowiada na te potrzeby, umożliwiając rozbudowę funkcjonalną i automatyzację powtarzalnych czynności.

Wdrażając system informatyczny, duże organizacje powinny wziąć pod uwagę zarówno sieć istniejących zależności wewnętrznych, jak i plany ekspansji na kolejne lata. Niezbędne jest nie tylko zapewnienie obsługi funkcjonalnej wszystkich czynności przedsiębiorstwa, ale również możliwość poszerzania systemu o nowe rozwiązania i dostosowywania go pod specyficzne wymagania branżowe czy lokalne rynki.

Comarch ERP Enterprise jest dedykowany dla największych firm o złożonym profilu, umożliwiając ich użytkownikom wydajną pracę w strukturze wielofirmowej. Wiele zaszytych w systemie mechanizmów ułatwia skalowanie i ekspansję o kolejne podmioty, obszary czy rynki. W międzynarodowym środowisku pracę usprawnia również dostępność systemu z dowolnej przeglądarki, z dowolnego miejsca. Większość Klientów CEE wywodzi się z rynków DACH, Francji i Polski (można tu wymienić m.in. Victorinox, Läderach, czy Hermes Germany), a interfejs webowy zapewnia ich pracownikom ergonomiczną pracę w oddziałach na całym świecie.

Na otwartość CEE składa się szereg funkcji, takich jak:

  • łatwa personalizacja interfejsu systemu dla każdego użytkownika,
  • możliwość przebudowy i rozbudowy istniejących aplikacji i funkcji,
  • technologiczna niezależność od systemów operacyjnych i bazodanowych,
  • tworzenie zupełnie nowych, własnych rozwiązań, dostosowanych do konkretnych potrzeb,
  • możliwość integracji rozwiązań z palety Comarch ERP 5.0 i zewnętrznych aplikacji Klienta.

Otwarta architektura ERP Enterprise wzmacnia perspektywy rozwojowe firmy, co jest dopełniane przez utrzymywanie wysokiej wydajności systemu przy znacznych obciążeniach.

Wyróżnikiem wszystkich rozwiązań ERP grupy Comarch są zaszyte mechanizmy automatyzacji, robotyzacji, czy sztucznej inteligencji, odciążające użytkowników w codziennej pracy. Flagowym produktem w tej dziedzinie jest ChatERP, który jest w stanie m.in. szybko wyciągać dane z systemu, tłumaczyć jego działanie, a nawet wykonywać akcje za użytkownika, na podstawie poleceń w języku naturalnym.

Bezwzględnym priorytetem w systemach Comarch jest również utrzymanie bezpieczeństwa cyfrowego przetwarzanych danych. CEE umożliwia pełną kontrolę uprawnień, co jest niezmiernie ważne przy dużym rozgałęzieniu struktury działalności i współpracy wielu użytkowników z poziomu jednego, integralnego systemu.

Dla sektora publicznego i nie tylko, czyli Comarch ERP Egeria

Comarch – niezawodna dywersyfikacja

Egeria to system do zarządzania zasobami organizacji kierowany przede wszystkim do dużych podmiotów z sektora publicznego. Obecnie z systemu korzysta ok. 80 podmiotów, wśród których są przedstawiciele administracji centralnej i samorządowej, uczelnie, placówki ochrony zdrowia, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, a także firmy komercyjne i produkcyjne.

Co wyróżnia Egerię?

Różne modele funkcjonowania

System Comarch ERP Egeria może zostać wdrożony w modelu jednofirmowym, jako masowy roll-out, jak i w wielofirmowym. Wdrożenie wielofirmowe polega na tym, że z jednej instancji systemu korzysta wiele jednostek (posiadających oddzielny NIP). Przykładem takiego projektu może być wdrożenie systemu w JST (Jednostka Samorządu Terytorialnego), w CUW (Centrum Usług Wspólnych) lub grupie kapitałowej. Przykład modelu masowego roll-out’u to z kolei wdrożenie systemu w placówkach medycznych w województwie.

Egeria może również funkcjonować w modelu wielotenantowym (eng. multi-tenant), który polega na tym, że System instalowany jest w chmurze i z jednej aplikacji korzysta wiele niepowiązanych podmiotów.

Nowoczesna architektura

Egeria 8.0 to prawdopodobnie pierwszy na świecie mikrousługowy system ERP. Architektura systemu zapewnia pełną skalowalność, łatwą przenaszalność, wysoką dostępność, wydajność i bezpieczeństwo. Dzięki konteneryzacji i orkiestracji, system można łatwo zainstalować w dowolnej chmurze: prywatnej, jak i publicznej. Aktualizacje oprogramowania można wykonywać w czasie pracy użytkowników w aplikacjach. System oparty jest o rozwiązania open-source, ale współpracuje również z komercyjnymi komponentami. Przykładowo, w zakresie baz danych współpracuje z darmową bazą danych PostgreSQL, a także z komercyjnymi bazami, takimi jak Oracle Database czy MSSQL. Nie występuje uzależnienie od jednego dostawcy – nawet w trakcie eksploatacji system można zmigrować do innej chmury lub przenieść na inny silnik bazy danych. Dzięki zastosowaniu specjalnego framework’u typu low-code, obustronna integracja z innymi systemami nie wymaga programowania. System napędza silnik workflow, który pozwala na elastyczne definiowanie obiegów dokumentów z możliwością dodawania załączników i przeglądania historii ich obsługi.

Nowoczesny interfejs użytkownika

Dzięki rygorystycznym testom i badaniom UI/UX, interfejs użytkownika w najnowszej wersji Egerii 8.0 jest intuicyjny i przyjazny. Nie ma problemu, aby pracować w systemie na laptopie, tablecie, czy smartfonie. Do komputera można również podpiąć dodatkowe monitory lub TV i wyświetlić na nich - w oddzielnych kartach przeglądarki - różne formularze systemu. System Egeria 8.0 jest w pełni przeglądarkowy, wyposażony w kokpit użytkownika, powiadomienia, liczne podpowiedzi i kreatory procesów, które ułatwiają użytkownikom korzystanie z aplikacji. Jednocześnie spełnia wymagania dostępności treści cyfrowych WCAG. Posiada też bogatą bazę raportów predefiniowanych zapewniających szerokie możliwości analizy danych. Dzięki narzędziom klasy BI w łatwy sposób można przygotować dedykowane raporty, kokpity menedżerskie, tabele przestawne, wykresy i zestawienia.

Korzyści z wdrożenia nowoczesnego systemu ERP

Wysoka wydajność i niezawodność systemu, a także interfejs użytkownika wpisujący się w najnowsze trendy, zwiększy efektywność i zadowolenie pracowników działów biznesowych. Wysoka intuicyjność powoduje, że już minimalna ilość szkoleń wystarcza do rozpoczęcia pracy w systemie. Architektura rozwiązania sprawia, że pracownicy działu IT z łatwością będą administrować i utrzymywać system, zaspokajając potrzeby biznesu. Niezależność od dostawców, zarówno chmur publicznych, jak i oprogramowania narzędziowego, pozwalają na ich optymalny dobór na etapie wdrożenia oraz ewentualne zmiany w ramach utrzymania. W efekcie organizacja w dłuższej perspektywie zaoszczędzi znaczące środki finansowe.

Dla zdrowia na co dzień - zdalna diagnostyka dostępna niezależnie od miejsca

Comarch – niezawodna dywersyfikacja

Comarch S.A. to także dostawca innowacyjnych produktów i usług z zakresu e-Zdrowia dla sektora medycznego oraz innych branż, które pragną zaoferować swoim klientom lub pracownikom nowoczesne telemedyczne rozwiązania.

Przykładem takiego produktu jest Comarch Punkt Diagnostyczny, polecany do wdrożenia nie tylko przychodniom czy szpitalom, ale również firmom ubezpieczeniowym i transportowym, a także korporacjom i centrom handlowym.

Oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo to podstawowe czynniki, dzięki którym pacjenci cenią sobie Punkt Diagnostyczny. Rozwiązanie składa się z sensorów (urządzeń pomiarowych) i oprogramowania, które umożliwia sprawdzenie podstawowych parametrów zdrowotnych użytkownika, w tym ciśnienia, masy i składu ciała oraz rytmu serca, w każdym miejscu i o każdym czasie. Rozwiązanie dostępne jest w dwóch wariantach – jako mobilna, wygodna walizka, łatwa do przeniesienia (np. pomiędzy piętrami) oraz jako stacjonarna budka zapewniająca prywatność badania.

Jak wygląda sam proces badania? Pacjenta przez wszystkie etapy badania prowadzi intuicyjna i czytelna aplikacja mobilna dostępna na tablecie. Wystarczy krok po kroku wykonywać polecenia wyświetlane na ekranie i poprawnie używać dostępnych urządzeń pomiarowych. Następnie dane zebrane za pomocą sensorów trafiają bezpośrednio do platformy telemedycznej Comarch e-Care 2.0, będącej wyrobem medycznym certyfikowanym na zgodność z Rozporządzeniem UE 2017/745 (MDR), gdzie są analizowane pod kątem poprawności względem norm. Po zakończonej analizie wyniki oraz ich wstępna interpretacja trafiają na adres mailowy podany przez użytkownika na początku badania.

Comarch Punkt Diagnostyczny to produkt, z którym dbanie o profilaktykę i zdrowy tryb życia staje się łatwiejsze. Pacjent, decydując się na pomiary w Punkcie (np. w galerii handlowej czy na lotnisku), omija kolejkę, która zebrałaby się do wykonania podobnego badania w placówce medycznej. Dodatkowo samodzielne przejście przez proces badania daje pacjentowi poczucie sprawczości i zwiększa jego świadomość w zakresie troski o własne zdrowie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]