Comarch ambitnie za granicą

W 2010 roku Grupa Comarch zamierza agresywnie realizować plany rozwoju. Zakładają one m.in. umocnienie pozycji i postrzegania marki na rynkach zagranicznych oraz uczestnictwo w międzynarodowych projektach badawczo-rozwojowych. Niewykluczone są kolejne przejęcia.

Rozbudowywane mają być struktury biznesowe w Niemczech i we Francji. Tylko w tym ostatnim kraju na rozbudowę oddziałów i wytwarzanie nowych produktów w 2010 r. ma zostać przeznaczona kwota przekraczająca 3 mln euro. Janusz Filipiak, prezes Comarchu, zapowiada też wzrost nakładów na rozwój działalności na rynku azjatyckim. Według niego obecnie prowadzone są projekty biznesowe m.in. w Nigerii i Ghanie. Grupa Comarch ma także umacniać pozycję w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Na rynkach międzynarodowych silnie promowana ma być marka Comarch.

Równolegle prowadzone mają być prace badawczo-rozwojowe. Obecnie w ośrodkach badawczych Comarchu prowadzonych jest 45 projektów rozwoju oprogramowania. Rozwijane są m.in. nowe funkcjonalności systemu Semiramis, należącej do Comarchu niemieckiej grupy SoftM. W polskich ośrodkach R&D prowadzone są zaś badania m.in. nad rozwojem systemów lojalnościowych, platformy ECOD 2.0 i systemu Altum.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200