Cockpit połączy komunikację

Cockpit ma za zadanie nie tylko integrować zasoby, ale także łączyć treść. Chociaż jej źródłem mogą być nawet zewnętrzne serwisy WWW - takie jak Twitter czy Facebook - istotą współpracy jest odpowiedni mechanizm

uprawnień, określający sposób i możliwość publikacji oraz zasady dostępu do niej. Dzięki temu treść pochodząca z różnych źródeł może być zintegrowana, zachowując zgodność z regulacjami firmowymi. Osoba korzystająca z platformy Cockpit może opublikować część treści w zewnętrznych serwisach, ale nie może tego zrobić w przypadku treści określanej jako poufna. Podobnie nie będzie możliwy wypływ informacji poza strukturę firmy, nawet jeśli jest ona rozproszona między usługi różnych dostawców. Dobrze zdefiniowane reguły dostępu oraz publikacji treści umożliwią separację zasobów firmowych od ogólnodostępnych. Wśród opcji będzie także dobrze dopracowany audyt.

Ewolucja komunikacji

Nowoczesna komunikacja zaczęła się w firmach rozpowszechniać razem z powstaniem środowisk zintegrowanych, które zastąpiły tradycyjną pocztę elektroniczną i wymianę dokumentów. Środowiska do tworzenia aplikacji rozproszonych - nazywane ICE - pochodzą z epoki usług, obsługujących pojedynczą aplikację. Następnym krokiem w rozwoju komunikacji było wprowadzenie rozwiązań stricte dla pracy grupowej - nazywane Team Workspaces. Ich zadaniem jest pomoc przy pracy organizacji w obrębie firmy, wykonujących konkretne zadania. Przykładem aplikacji tej klasy jest Docushare firmy Xerox na poziomie użytkownika CPX. Kolejnym krokiem było przeniesienie komunikacji do modelu usługowego, najnowszym podejściem jest konwergencja usług komunikacji dzierżawionych od różnych dostawców.


TOP 200