Citibank zaoferuje w marcu usługi bankowości internetowej

Nowa usługa, umożliwiająca dokonywanie operacji na rachunku bankowym przez Internet, zostanie udostępniona z ponad półrocznym opóźnieniem.

W połowie 2000 r. przedstawiciele Citibank (Poland) SA zapewniali, że usługi bankowości internetowej zostaną zaoferowane klientom indywidualnym jeszcze w październiku ub.r. W tym czasie rozpoczęto też prace zmierzające do połączenia Banku Handlowego w Warszawie SA i Citibanku. Ostateczną zgodę na fuzję przedstawiciele obu banków otrzymali w ubiegłym tygodniu. Prawdopodobnie z tego właśnie względu przesunięto termin udostępnienia usług bankowości internetowej.

"Dobiegają końca prace zmierzające do połączenia systemów informatycznych w części detalicznej Banku Handlowego - handlobanku i Citibanku. Połączenie obu systemów nastąpi w marcu br. Wtedy też klienci Citibanku będą mogli korzystać z CitiDirect - nowej usługi, umożliwiającej dokonywanie operacji na rachunku przez Internet" - twierdzą w oficjalnym komunikacie przedstawiciele Citibank (Poland) SA. W marcu zostaną także połączone oba centra telefonicznej obsługi klienta.

Zobacz również:

Od strony informatycznej połączenie części detalicznej obu banków będzie polegać na całkowitym zastąpieniu rozwiązań handlobanku systemami stosowanymi w Citibanku. Podstawowym systemem dla części detalicznej będzie Systematics firmy Alltel, działający w Citibanku. Handlobank dotychczas stosował system transakcyjny Profile firmy Sanchez Computer. Stworzone w Polsce rozwiązania bankowości internetowej handlobanku zostaną zastąpione standardową aplikacją Grupy Citibank - Direct Access. Oprogramowanie to na potrzeby banku jest tworzone przez należącą do niego spółkę - e-Citi. W Polsce zostanie wdrożony wersja 7.5 Direct Access.

Za pośrednictwem serwisu Direct Access klient będzie mógł dokonać tych samych operacji, co w przypadku CitiPhone. Oprócz sprawdzenia stanu rachunku uzyska możliwość dokonania przelewu (wewnątrz Citibanku, do innych banków i ZUS), zarządzania bazą stałych płatników, otwarcia lokaty, a także przesłania zapytania do pracowników Citibanku. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie można pobrać z serwera Citibanku historię rachunku w postaci pliku do programów finansowych, takich jak np. Microsoft Money. Jeden z modułów Direct Access umożliwia to, a jego testy odbywały się także w Polsce.

Bezpieczeństwo systemu bankowości internetowej ma gwarantować przede wszystkim zastosowanie systemu firewall, jak również zmiana protokołu sieciowego w trakcie transmisji danych między poszczególnymi aplikacjami. Dostęp do systemu Direct Access będzie się odbywał za pośrednictwem TCP/IP. Przesyłanie informacji z tej aplikacji do systemów wewnętrznych Citibanku zostanie jednak przeprowadzone za pomocą innego protokołu. Ma to zabezpieczyć bank przed ewentualnymi próbami włamania.

Do komunikacji z bankiem klienci będą musieli stosować przeglądarkę z mechanizmem szyfrowania, wykorzystującym klucz 128-bitowy (Netscape 4.7 i Internet Explorer 5.0 lub ich nowsze wersje).

***

Bank Handlowy dostosowuje rozwiązania do standardów obowiązujących w Citibanku