Cisco zwiększa dystans

W pierwszym kwartale 2002 r. Cisco wzmocniło i tak już bardzo silną pozycję na rynku ruterów. Jednak sam rynek kurczy się i to zarówno w stosunku do ubiegłego kwartału, jak i pierwszego kwartału ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2002 r. Cisco wzmocniło i tak już bardzo silną pozycję na rynku ruterów. Jednak sam rynek kurczy się i to zarówno w stosunku do ubiegłego kwartału, jak i pierwszego kwartału ubiegłego roku.

Firma badawcza Dell'Oro Group oszacowała wielkość światowego rynku ruterów w pierwszych trzech miesiącach 2002 r. na ok. 1,62 mld USD. Ostatni kwartał 2001 zamknął się kwotą 1,67 mld USD. Trzeba również zaznaczyć, że 1,62 mld USD oznacza 21-proc. spadek w stosunku do I kw. ub.r. Dla przypomnienia sprzedaż ruterów w tym okresie osiągnęła wartość 2,05 mld USD.

Zobacz również:

Według najnowszych badań Dell'Oro, Cisco Systems zdobyło 85,5 proc rynku - w poprzednim kwartale było to 84,4 proc. Największy w tym segmencie rywal Cisco, firma Juniper Networks, może się pochwalić udziałem zaledwie 6,4 proc., co oznacza spadek o 1,6 proc., gdyż w ostatnim kwartale 2001 spółka ta miała 8 proc. rynku.


×