Cisco wycofuje z serwisu Youtube swoje reklamy

Firma Cisco poinformowała na swoim blogu w środę zeszłego tygodnia, że zdecydowała się wycofać z serwisu Youtube reklamujące ją i jej wyroby treści. Jak argumentuje Karen Walker (zarządzająca w Cisco działem marketing), korporacja zdecydowała na tak radykalny krok chcąc uniknąć sytuacji podważających zaufanie do jej marki.

Wpis został co prawda następnego dnia (to jest w czwartek) usunięty z witryny, ale decyzja zapadła i nikt jej nie odwołał, dlatego jest obowiązująca. Tym bardziej iż wpis na firmowej witrynie Cisco o podobnej treści (to jest kontestujący metody stosowane przez internetowych zleceniobiorców reklam) pojawił się ponownie pod koniec tygodnia ponownie, jednak tym razem nie wymieniający nazwy Youtube.

W nowym wpisie można jednak przeczytać, że "niektóre platformy reklamowe w niedostateczny sposób monitorują wyświetlane treści i tego, w jakim kontekście są rozpowszechniane. Postępowanie takie powoduje iż użytkownicy mogą stracić zaufanie do niektórych marek, znaków towarowych i firm decydujących się na ten sposób zdobywania klientów".

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami

Jak nietrudno się domyśleć chodzi w tym wszystkim o to, że w różnego rodzaju platformach reklamowych obok właściwych treści (np. reklamujących produkty Cisco), pojawiają się również - i to tuż obok - treści, które nie spełniają określonych standardów, jakich oczekują reklamodawcy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200