Cisco umacnia krakowskie Global Services Center
- 20.04.2016, godz. 17:07
Cisco rozwija swoje krakowskie Centrum Usług Wspólnych. Z okazji jego czwartych urodzin dostawca zaprezentował nowe usługi, w szczególności skupiające się na gwarantowaniu bezpieczeństwa środowisk IT klientów.
Cisco Global Services Center w Krakowie to jednostka świadcząca usługi wsparcia technicznego i biznesowego na rzecz klientów oraz partnerów Cisco w regionie EMEAR (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Rosja). Zakres usług obejmuje m.in. bezpieczeństwo IT, konsulting, wsparcie techniczne oraz operacyjne i w dziedzinie finansów.
Cisco pochwaliło się tytułem najlepszego miejsca pracy w Polsce w kategorii firm zatrudniających ponad 500 osób. Wynik ten zagwarantowały dostawcy opinie pracowników anonimowo oceniających swoją firmę w badaniu Instytutu Great Place to Work. Ponad 68% polskich pracowników Cisco wzięło udział w tym przedsięwzięciu.
Cisco świadomie formułuje przekaz. Rozwój SOC w Krakowie będzie wymagał nowych kadr, o które dostawca będzie walczył z szeregiem innych mających tam siedziby potentatów ICT i BPO (Business Process Outsourcing). O najlepszych absolwentów uczelni technicznych, takich jak AGH, Cisco walczy tam m. in. z IBM, Capgemini czy mającym centralę w Krakowie Comarchem.
Bezpieczeństwo wspierane wielkimi danymi
"Nasi klienci stykają się z nowymi wyzwaniami, takimi jak cyberprzestępczość, ale także nowymi możliwościami, związane przede wszystkim z digitalizacją, cyfryzacją i nowymi modelami biznesowymi. Naszym zadaniem jest na te potrzeby odpowiednio reagować" - mówi Norm DePeau, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie.
Zobacz również:
- Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
- Najszybszy światłowód w Polsce - łącze 8 Gb/s od Orange
Odpowiedzią Cisco na zdiagnozowany problem było powołanie w ramach krakowskiego ośrodka nowego Security Operations Center - miejsca, z którego udostępniane będą najbardziej zaawansowane usługi bezpieczeństwa, w tym platforma Active Threat Analytics (ATA). To trzecia - obok placówek w Japonii i USA - tego typu jednostka Cisco na świecie. Intencją takiego rozmieszczenia placówek jest model "follow the sun", pozwalający na obsługę klientów niezależnie od stref czasowych.
ATA to analizująca miliony zdarzeń i dziesiątki TB danych platforma, pozwalająca na aktywne wykrywanie wzorców zachowań w sieciach komputerowych. SOC świadczy szerokiej gamy usług, wzmacniające możliwości reagowania na incydenty w sieci, od obszarowego wsparcia dla klientów i ich infrastruktury (augmentation), aż po pełne przejęcie zarządzania nad nią.
"To nie jest tylko detekcja tego, co jest, ale proaktywne wykrywanie wzorców zagrożeń w sieci, w systemach. Po to, by być o jeden krok przed cyberprzestępcami" - mówi Gaweł Mikołajczyk, dyrektor Cisco Security Operations Center w Krakowie.
Optymalizacja modelu subskrypcyjnego
Powołanie SOC to nie wszystko. "Oprócz tego nowego projektu, również tu, w Krakowie, powstaje nowy zespół. Mocno rozszerzamy naszą działalność - tworzymy tzw. Global Customer Success. To zespół, który stanowi część naszego zespołu sprzedaży. Jego głównym celem jest wspieranie naszych dotychczasowych klientów, którzy już wykorzystują nasze oprogramowanie, usługi w chmurze i wszystkie usługi świadczone na zasadzie abonamentu. Chcemy zoptymalizować możliwości ich wykorzystania" - mówi Norm DePeau.