Cisco ujednolica komunikację IP

Cisco Systems zgrupowała narzędzia do różnego rodzaju komunikacji w przedsiębiorstwie, tworząc system zunifikowanej komunikacji - Cisco Unified Communications. Ma on ułatwić integrację istniejącego systemu komunikacyjnego z infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa.

Pakiet zapewnia obsługę telefonii, a także dostęp do środowiska integrującego komunikację głosową i wideo oraz transmisję danych. Jest to również pierwszy zestaw zgodny z architekturą SONA (Service-Oriented Network Architecture), wprowadzoną przez Cisco Systems w grudniu 2005 r.

W skład pakietu wchodzą programy do komunikacji IP: Cisco CallManager, Cisco Unity, Cisco MeetingPlace i Cisco IP Contact Center, oraz dodatkowe narzędzia: Cisco Unified Personal Communicator, Cisco Unified Presence Server i Customer Interaction Analyzer.

Cisco Unified Personal Communicator ma ułatwić korzystanie z różnorodnych aplikacji komunikacyjnych, takich jak telefonia głosowa, wiadomości tekstowe i wideokonferencje. Upraszcza wymianę informacji wśród pracowników, umożliwiając im komunikację w czasie rzeczywistym. Interfejs graficzny ułatwia przełączanie między kilkoma aplikacjami komunikacyjnymi.

Cisco Unified Presence Server zbiera informacje o tym, czy użytkownik korzysta w danej chwili z telefonu, komputera osobistego, terminala wideo i udostępnia te informacje telefonom Cisco Unified IP Phones, komunikatorowi Cisco Personal Communicator oraz usługom i aplikacjom innych firm. Źródłem tych informacji są sieci, program Cisco Unified CallManager oraz urządzenia innych firm używające protokołu SIP lub SIMPLE.

Customer Interaction Analyzer wykorzystuje informacje zbierane w czasie kontaktów z klientami (żywym agentem lub usługą głosową), takie jak ton rozmowy, czas milczenia, itp., w celu określenia potrzeb klienta i ustalenia poziomu obsługi.

W pakiecie Cisco Unified Communications System wprowadzono także wbudowaną obsługę protokołu SIP(Session Initiation Protocol) oraz SIMPLE (SIP for Instant Messaging and Presence Leveraging Extensions) w Cisco Unified CallManager 5.0, Cisco Unified CallManager Express 3.4 i Cisco Survivable Remote Site Telephony (SRST) 3.4.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200