Cisco tworzy dział internetowych rozwiązań komunikacyjnych

Nowy dział będzie oferował internetowe oprogramowanie komunikacyjne operatorom usług telekomunikacyjnych i serwisów handlu elektronicznego.

Cisco Systems utworzyła dział Internet Communications Software Group (ICSG), który zajmie się rozwiązaniami umożliwiającymi realizację transmisji głosu i danych w sieciach komputerowych. Będzie on oferował operatorom usług i internetowym serwisom handlu elektronicznego oprogramowanie do obsługi klientów oraz realizujące funkcje central telefonicznych. Ponadto ICSG zajmie się opracowywaniem i dostarczaniem produktów do tworzenia sieci konwergentnych.

Decyzja firmy jest związana z dynamicznym rozwojem rynku komunikacji sieciowej. Zarówno Cisco, jak i inne firmy, takie jak Nortel Networks czy Lucent Technologies, zainwestowały duże kwoty w tworzenie lub na przejęcia firm zajmujących się oprogramowaniem sieciowym, które pozwala na integrację przesyłania głosu, wideo i danych w Internecie.

Jak zapewniają przedstawiciele Cisco, oferowane w przyszłości usługi będą pozwalały na dokonywanie transakcji i przetwarzanie dowolnych treści internetowych przy wykorzystaniu urządzeń naręcznych, takich jak telefony komórkowe. Firma zamierza także stworzyć narzędzia programistyczne, pozwalające operatorom usług telekomunikacyjnych i serwisów WWW na tworzenie oprogramowania lub dostosowywanie do potrzeb klientów własnego oprogramowania lub usług.

***

Przychód Cisco wzrósł w III kwartale o 55%

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200