Cisco tworzy dział internetowych rozwiązań komunikacyjnych
- Wojciech Łęgowski,
- 24.05.2000, godz. 15:46
Nowy dział będzie oferował internetowe oprogramowanie komunikacyjne operatorom usług telekomunikacyjnych i serwisów handlu elektronicznego.
Cisco Systems utworzyła dział Internet Communications Software Group (ICSG), który zajmie się rozwiązaniami umożliwiającymi realizację transmisji głosu i danych w sieciach komputerowych. Będzie on oferował operatorom usług i internetowym serwisom handlu elektronicznego oprogramowanie do obsługi klientów oraz realizujące funkcje central telefonicznych. Ponadto ICSG zajmie się opracowywaniem i dostarczaniem produktów do tworzenia sieci konwergentnych.
Decyzja firmy jest związana z dynamicznym rozwojem rynku komunikacji sieciowej. Zarówno Cisco, jak i inne firmy, takie jak Nortel Networks czy Lucent Technologies, zainwestowały duże kwoty w tworzenie lub na przejęcia firm zajmujących się oprogramowaniem sieciowym, które pozwala na integrację przesyłania głosu, wideo i danych w Internecie.
Jak zapewniają przedstawiciele Cisco, oferowane w przyszłości usługi będą pozwalały na dokonywanie transakcji i przetwarzanie dowolnych treści internetowych przy wykorzystaniu urządzeń naręcznych, takich jak telefony komórkowe. Firma zamierza także stworzyć narzędzia programistyczne, pozwalające operatorom usług telekomunikacyjnych i serwisów WWW na tworzenie oprogramowania lub dostosowywanie do potrzeb klientów własnego oprogramowania lub usług.
***