Cisco szuka kupca na rozwiązania Linksys

Z nieoficjalnych informacji wynika, że koncern Cisco przygotowuje się do sprzedaży działu utworzonego z nabytej w 2003 roku firmy Linksys. Transakcja ma być częścią strategii zakładającą koncentrację oferty wokół rozwiązań biznesowych.

Informacje na temat likwidacji marki Linksys pojawiały się od kilku lat. Teraz agencja Bloomberg donosi, że w transakcji sprzedaży działu ruterów konsumenckich Cisco będzie pośredniczył bank Barclays. Warto dodać, że ten sam bank pośredniczył w sprzedaży rozwiązań mobilnych firmy Motorola. Nabywcą działu Motorola Mobility okazał się koncern Google. Nieoficjalnie mówi się, że cena sprzedaży będzie niższa od kwoty, jaką koncern Cisco zapłacił w 2003 roku za zakup firmy Linksys. Wartość transakcji sięgnęła wówczas 500 mln USD. Obecna wycena ma być niższa m.in. z powodu zmian rynkowych, które nastąpiły w ostatnich 10 latach. Nieoficjalnie mówi się też, że oferta sprzedaży będzie w pierwszej kolejności kierowana do dostawców konsumenckich rozwiązań multimedialnych - m.in. nowoczesnych telewizorów.

Sprzedaż pionu wyspecjalizowanego w rozwiązaniach rodziny Linksys będzie wpisywała się w realizowaną od kilku lat strategię biznesową Cisco. Koncern prowadzi bowiem działania zmierzające do uporządkowania i odchudzenia oferty. Oferowane mają być przede wszystkim rozwiązania korporacyjne. W ramach restrukturyzacji w 2011 roku zlikwidowano ofertę kamer cyfrowych Flip. Działania podjęto ledwie po dwóch latach od przejęcia spółki rozwijającej kamery Flip przed firmą Cisco.

Zobacz również:

  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Cisco finalizuje przejęcie Splunk
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200