Cisco świętuje swoje urodziny i fakt, że drugi raz z rzędu zostało wybrane jako najlepsze miejsce pracy w Polsce

Cisco Global Services Center w Krakowie świętuje właśnie swoje siódme urodziny jest obecnie nowoczesnym kampusem technologicznym, w którym pracuje ponad 1700 osób, będąc tym samym największym centrum usług IT tej korporacji w regionie EMEAR (Europa, Bliski Wschód, Afryka i Rosja). Z tej okazji Cisco zaprosiło do Krakowa dziennikarzy, prezentując im swoje dotychczasowe dokonania oraz plany na przyszłość.

Firma ma powody do zadowolenia, ponieważ w plebiscycie Great Place To Work została w tym miesiącu wybrana już drugi raz jako najlepsze miejsce pracy w Polsce. Uczestniczący w spotkaniu przedstawiciele korporacji (Ramon Tancinco - Dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie oraz Dyrektor IT w regionach Europy Środkowej i Wschodniej, Rosji i Wspólnoty Niepodległych Państw oraz basenu Morza Śródziemnego), Anna Barker - Dyrektor Kraków CX Center Security Team oraz Phil Wolfenden - Vice President Cisco Customer Experience w regionie EMEAR) poinformowali dziennikarzy, że Cisco jest w trakcie transformacji swojego modelu biznesowego.

I tak firma zmienia swój model działania odchodząc od tego opartego w znacznej mierze na sprzedaży infrastruktury IT, w kierunku subskrypcji oprogramowania i przychodu odnawialnego. Od 2019 roku, Cisco sprowadziło do Krakowa nowe funkcje w obszarze Software Engineering i Software Development w ramach organizacji CX (Customer Experience) i cyberbezpieczeństwo IT, i wciąż kontynuuje rekrutację na stanowiska w tych dziedzinach.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s

„Chcemy, aby nasi klienci mieli najlepsze doświadczenia przed, podczas i po wdrożeniu naszej technologii. I tu właśnie do gry wchodzi nasza organizacja Customer Experience”, mówi Phil Wolfenden. I dodaje, „CX istnieje, aby zapewnić naszym klientom możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności naszej technologii. Oferujemy usługi na każdym etapie cyklu życia wszystkich naszych produktów: sieci, centrum danych, bezpieczeństwa, chmury, technologii komunikacyjnych czy Internetu Rzeczy. Nasi klienci korzystają z naszej wiedzy, aby osiągnąć swoje wyniki biznesowe. Polegają na nas w kwestii adopcji innowacyjnych technologii, których potrzebują do transformacji cyfrowej. Cisco Kraków jest ważną częścią organizacji CX. 60% naszych pracowników w Krakowie pracuje w CX, co sprawia, że Kraków jest największy centrum CX Cisco w EMEAR”.

Cisco jest obecnie największym na świecie dostawcą rozwiązań bezpieczeństwa pod względem udziału w rynku. „Posiadamy również najszersze portfolio rozwiązań bezpieczeństwa, które łączymy w kompleksową architekturę, ponieważ uważamy, że takie podejście jest znacznie skuteczniejsze niż rozwiązania punktowe”, mówi Anna Barker, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Cisco Kraków CX Center.

I dodaje, „Dobrym przykładem jest SOC (Security Operations Center). SOC zapewnia ciągły, całodobowy monitoring oraz wiodącą w branży, zaawansowaną analitykę i wiedzę ekspercką, dzięki czemu możliwe jest szybkie wykrywanie zaawansowanych zagrożeń i reakcja na nie. Z jednej strony, inżynierowie w SOC doradzają klientom w obszarze technologii, rozwiązań i produktów bezpieczeństwa. Z drugiej, pomagamy im chronić zasoby przed cyberatakami i odpowiadamy na incydenty bezpieczeństwa”.

Cisco ma jeszcze jeden powód do zadowolenia. Korporacja została na początku zeszłego tygodnia nagrodzona w plebiscycie Great Place to Work – i to drugi raz z rzędu - jako miejsce pracy numer 1 w Polsce. „To wyróżnienie jest szczególnie ważne i cenne, ponieważ opiera się głównie na opiniach pracowników. Będziemy kontynuować nasze wysiłki, aby praca w Cisco była jeszcze lepsza”, powiedział na spotkaniu Ramon Tancinco.

Zdobycie drugi raz z rzędy tego tytułu ma zapewne związek z tym, że działania firmy często wykraczają poza obowiązki służbowe, obejmując liczne akcje społeczne i charytatywne, wspierające lokalną społeczność. „W ubiegłym roku fiskalnym ponad 1/3 naszych pracowników angażowała się w jakąś formę działalności społecznej. Współpracujemy z 18 różnymi organizacjami pozarządowymi: pracujemy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, pakujemy posiłki dla głodnych, odnawiamy parki w Krakowie, sprzątamy parki narodowe, zbieramy żywność i pieniądze na schronisk dla zwierząt, i wiele innych”, dodaje Ramon Tancinco.

Źródła: Cisco, dfusion

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200