Cisco: pomówmy o IPICS

Koncern wchodzi na rynek z nową technologią, integrującą dwukierunkowe radio, funkcje push-to-talk i telefonię internetową. O systemie IP Interoperability Communication System (IPICS), mającym wyznaczyć kolejne standardy w sposobie komunikacji, opowiada Charles Giancarlo, Chief Development Officer Cisco Systems.

Cisco: pomówmy o IPICS

Charles Giancarlo

Czy poprzez integrację funkcji push-to-talk z urządzeniami pracującymi w sieci IP (telefony, PC, PDA, Wi-Fi) oraz wspólne wykorzystanie technologii komórkowych i radiowych w jednym systemie (IPICS) chcecie zostać bezpośrednimi konkurentami takich producentów, jak Nextel, Verizon czy Motorola?

Nie do końca. IPICS został stworzony m.in. po to, żeby rozszerzać zasięg obecnie istniejących rozwiązań bezprzewodowych. Nextel może skorzystać z opracowanego przez nas systemu właśnie w celu zwiększenia obszaru dostępności i używalności swoich urządzeń radiowych. Oczywiście w przypadku lokalnych inicjatyw, technologie Wi-Fi mogą zostać wyparte przez zastosowanie funkcji push-to-talk w telefonach i wówczas możemy mówić w jakimś stopniu o konkurencji w zakresie oferowania tego typu rozwiązań. Jednak w przypadku dużych obszarów (zasięg aglomeracji, kraju), specjalizowane urządzenia np. Nextela nadal pozostaną bardzo istotnym elementem infrastruktury.

Zobacz również:

  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s

W przeszłości, przy wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań, często bywało tak, że kupowaliście różne spółki, które pracowały nad technologiami komplementarnymi do Waszej. Czy w przypadku IPICS również rozważacie takie posunięcia?

Nic nie jest wykluczone aczkolwiek na chwilę obecną nie znajdujemy fundamentalnych braków w opracowanym systemie, więc trudno jest nam wskazać konkretne spółki, które mogłyby coś wnieść do projektu IPICS. Na pewno będziemy starali się dążyć do dalszej integracji stosowanych technologii radiowych, systemów, protokołów transmisji (np. w celu wykorzystania naszego rozwiązania do monitorowania środowiska zewnętrznego - kamery, detektory ruchu, itp., detekcji sygnałów, obsługiwania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa). Na tym polu wiążemy duże nadzieje z naszymi partnerami, specjalizującymi się w produkcji osprzętu radiowego. Cisco nie opracowuje nowych technologii dostępu radiowego, stąd zainteresowanie dobrą współpracą ze spółkami partnerskimi.

Skoro IPICS nie konkuruje bezpośrednio z dostawcami rozwiązań push-to-talk czy systemów radiowych, to jak zdefiniuje Pan rynek docelowy nowego projektu?

Cały czas staramy się precyzyjnie określić pożądanych odbiorców systemu IPICS, jednak na podanie konkretów jest jeszcze za wcześnie. Rynek aplikacji radiowych jest na tyle duży, że należy się zastanowić, w jakich zastosowaniach nasz projekt sprawi się najlepiej i dopiero posiadając taką wiedzę skierować produkt do sprzedaży.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200