Cisco Systems - nowe zasady współpracy z partnerami
- Jarosław Ochab,
- 16.03.2001, godz. 15:37
Dotychczas na status partnera największy wpływ miała jego wielkość obrotów handlowych. Obecnie w większym stopniu postanowiono premiować firmy posiadające wiedzę z zakresu rozwiązań oferowanych przez Cisco.
Cisco Systems Poland ogłosiło nowe zasady współpracy z partnerami. Dotychczas na status partnera największy wpływ miała jego wielkość obrotów handlowych. Obecnie w większym stopniu postanowiono premiować firmy posiadające wiedzę z zakresu rozwiązań oferowanych przez Cisco.
<B>Więcej inżynierów</B>
W dalszym ciągu wyróżnić będzie można trzy poziomy współpracy: Premier, Silver i Gold. Uzyskanie statusu złotego partnera oznaczać będzie dla firmy między innymi konieczność posiadania w zespole 4 inżynierów z tytułami CCIE (Cisco Certified Internetwork Expert) oraz po 4 pracowników z tytułami CCNA (Cisco Certified Network Associate, CCDP (Cisco Certified Developer Professional) i CSE (Cisco Sales Expert). Firmy będą musiały posiadać własne laboratorium sieciowe oraz zapewniać klientom 24-godzinne wsparcie techniczne.
Zobacz również:
- Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie
- Jak CIO może wesprzeć budowanie ekosystemu partnerów innowacji
Status Silver posiadać będą partnerzy Cisco zatrudniający co najmniej 8 pracowników z odpowiednimi certyfikatami, w tym dwóch z tytułami CCIE. Ma to umożliwić partnerom zapewnienie należytej obsługi klientów.
Nowe warunki obejmą także tzw. globalnych partnerów Cisco Systems, do których należą firmy takie, jak: Compaq Computer i Hewlett-Packard. Firma nie przewiduje natomiast zmian w kanale dystrybucji.
<B>Obowiązkowa specjalizacja</B>
Cisco wprowadzi także program obowiązkowych specjalizacji. Każdy z partnerów będzie musiał uzyskać przynajmniej certyfikaty dotyczące znajomości rozwiązań takich jak integracja usług głosowych, VoIP czy systemów bezpieczeństwa sieciowego. Szkolenia przeprowadzane będą w autoryzowanych ośrodkach firm Techmex, Hector i Solidex.
Cisco zapowiada również wprowadzenie audytów, przeprowadzanych przez niezależną firmę, a mających na celu określenie stopnia satysfakcji klientów końcowych.