Chiny mają 457 mln internautów

Liczba użytkowników Internetu w Chinach nadal szybko rośnie. Wzrost jest imponujący ale wolniejszy niż w zeszłym roku. Wskazuje to na stopniowe dojrzewanie rynku Internetowego w Chinach. Rozkwit przeżywa Internet mobilny.

Pod koniec 2010 roku liczba internautów w Państwie Środka wynosiła 457 mln. Wzrosła o 73 mln, czyli 19 procent. Rok temu statystyki te wynosiły 86 mln i 26 proc. Jeszcze wyższy był wynik z roku 2008, kiedy to liczba osób w sieci wzrosła o 88 mln, czyli 41 procent. W 2007 roku przyrost wynosił 53 proc. przy zwiększeniu ilości internautów o 73 miliony.

Chińska populacja internetowa ma 303 mln użytkowników, którzy korzystają z urządzeń mobilnych do łączenia się z siecią. Jest to znaczny wzrost z 230 mln w zeszłym roku. W 2009 ilość użytkowników Internetu w tym kraju przekroczyła liczbę mieszkańców USA. W obecnym roku to samo może się stać z liczbą mobilnych internautów.

Zobacz również:

  • Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

W sieci, Chińczycy najczęściej korzystają z wyszukiwarek internetowych, słuchają muzyk i czytają wiadomości. Z mikro-blogów korzysta 13,8 proc. chińskich użytkowników Internetu, a z zakupów grupowych 4,1 procent.

Ciągle jednak, ponad połowa mieszkańców Chin nie jest podłączona do Internetu. Przeważająca część chińskich internautów żyje w miastach. Użytkownicy Internetu z obszarów wiejskich liczą sobie 125 mln osób, co stanowi 27,3 wszystkich podłączonych do sieci.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200