Certyfikat dla Polkomtela

Polkomtel utworzył pierwszy certyfikowany tzw. Ośrodek Specjalizacji Klienta SAP (SAP Customer Competence Center). Zatrudnia on ok. 30 osób, wspierających prawie 1500 użytkowników oprogramowania SAP w Plus GSM.

Polkomtel utworzył pierwszy certyfikowany tzw. Ośrodek Specjalizacji Klienta SAP (SAP Customer Competence Center). Zatrudnia on ok. 30 osób, wspierających prawie 1500 użytkowników oprogramowania SAP w Plus GSM.

Ośrodek Specjalizacji Klienta pełni rolę centrum wiedzy, wspomagającego rozwój i utrzymanie oprogramowania SAP. Warunkiem zdobycia certyfikatu jest przejście audytu prowadzonego przez przedstawicieli SAP. "Ten tytuł to swoisty certyfikat ISO, tyle że przyznawany przez dostawcę. SAP ocenia stopień sformalizowania procesów, takich jak obsługa problemów użytkowników, wdrażanie zmian programistycznych i konfiguracyjnych czy organizacja szkoleń użytkowników" - mówi Marek Tokarski, dyrektor Departamentu Systemu SAP R/3 w Polkomtel SA.

Polkomtel, zdobywając tytuł, zyskuje prawo do zniżek w opłatach za utrzymanie systemu SAP R/3, dostęp do specjalistycznych szkoleń serwisowych i zasobów wiedzy stworzonych specjalnie z myślą o Ośrodkach Specjalizacji Klienta. Certyfikowani klienci uzyskują również preferencje przy zgłaszaniu funkcji, które mogłyby się znaleźć w kolejnych aktualizacjach i wersjach systemu.

Zdaniem Marka Tokarskiego oszacowanie kosztu takiej certyfikacji jest niezwykle trudne i zależy od poziomu organizacji procesów wewnętrznych. "Większość procedur mieliśmy opracowaną od dawna, jednak dla wielu firm certyfikacja mogłaby się wiązać z ogromną pracą związaną z organizacją procesów rozwoju i utrzymania oprogramowania" - twierdzi.


TOP 200