Centertel zwiększa liczbę klientów i stratę netto

Sieć Idea ma już dwa miliony klientów, natomiast ubiegłoroczna strata PTK Centertel wyniosła 659 mln zł.

Sieć Idea ma już dwa miliony klientów, natomiast ubiegłoroczna strata PTK Centertel wyniosła 659 mln zł.

Polska Telefonia Kmórkowa Centertel, należąca do TP S.A. i France Telecom, podała, że od czerwca ubiegłego roku podwoiła liczbę klientów sieci Idea i z jej usług korzysta już 2 miliony osób. Firma osiągnęła w ten sposób 24-procentowy udział w polskim rynku telefonii komórkowej. Ubiegłoroczne przychody spółki wyniosły 1,58 mld zł – wzrost o 50 proc. w porównaniu z rokiem 1999 r. Zwiększono także stratę – z 330,8 mln zł w 1999 r. do 659 mln zł w 2000 r. Stratę spółka tłumaczy wysokimi kosztami rozwoju swojej sieci – dopiero od marca ubiegłego roku Centertel świadczy usługi GSM 900, co umożliwia obsługę klientów praktycznie na terenie całego kraju. Plany Centertela na ten rok zakładają zwiększenie przychodów o kolejne 50 proc. Według nieoficjalnych informacji, tegoroczna strata nie powinna przekroczyć poziomu z roku 2000.

Tymczasem konkurenci Idei zanotowali w ubiegłym roku zyski. Polska Telefonia Cyfrowa, operator największej sieci – Era – zarobiła na czysto ok. 12 mln zł. Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus GSM, osiągnął zysk netto w wysokości 207 mln zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200