Centertel sprawniej zarządza IT

Operator sieci Idea zakończył trwające 12 miesięcy wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania infrastrukturą informatyczną. Projekt koordynował Prokom wspomagany przez spółkę zależną Optix. Rozwiązanie obejmujące kilka tysięcy stacji roboczych oparte jest na aplikacjach Peregrine Systems.

System zapewnia obsługę zgłoszeń o awariach (trouble ticketing), wspomaga centralne zarządzanie zasobami informatycznymi (asset management), zmianami w infrastrukturze oraz harmonogramem prac serwisowych. Wdrożone rozwiązanie wspomaga ponadto funkcje związane z ewidencją, zakupami i likwidacją zasobów IT. Głównym elementem systemu są aplikacje Asset Center i Service Center. Oprogramowanie firmy Peregrine zostało zintegrowane z pozostałymi wykorzystywanymi w Centertelu narzędziami do zarządzania infrastrukturą. Należą do nich aplikacje Tivoli Enterprise Console, BMC Patrol oraz system ARS (Action Request System) należącej do BMC firmy Remedy. Platformę Peregrine zintegrowano ponadto z systemem IFS Aplications. To właśnie poprzez system ERP użytkownicy są identyfikowani w module Service Center.

W skali ogólnopolskiej Centertel wykorzystuje 3,6 tys. stacji roboczych, 200 serwerów, 600 drukarek i kilkaset aktywnych urządzeń sieciowych. Miesięcznie dział informatyczny spółki przyjmuje ok. 16 tys. zgłoszeń o problemach dotyczących systemów IT. Centertel spodziewa się, że wdrożenie oprogramowania Peregrine Systems przyczyni się do obniżenia kosztów utrzymania infrastruktury informatycznej o ok. 10 proc.

Zobacz również:

  • Ogromny wyciek danych amerykańskiego operatora AT&T
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200