CeBIT: SAP powoła spółkę ASP do obsługi aplikacji mySAP.com

Nowa, nie mająca jeszcze nazwy, firma rozpocznie działalność z początkiem kwietnia. Jej oferta będzie głównie skierowana na rynek małych i średnich firm.

SAP zamierza utworzyć samodzielną spółkę, świadczącą usługi aplikacyjne (ASP), która ma się zajmować obsługą internetowych aplikacji z rodziny mySAP.com - poinformowali przedstawiciele firmy podczas pierwszego dnia targów CeBIT.

Nowa, nie mająca jeszcze nazwy, spółka będzie zarządzać oprogramowaniem w imieniu klientów SAP-a. Będzie również szkolić, udzielać wsparcia i certyfikować partnerów SAP-a na rynku ASP.

Zobacz również:

  • Targi IFA powracają - odbędą się stacjonarnie we wrześniu
  • Nokia poprowadzi ważny projekt 6G
  • Kwantowy nanomagnes zmieni oblicze komputerów

Firma ma rozpocząć działalność z początkiem kwietnia, jednak SAP na razie nie zdecydował się, gdzie będzie mieściła się jej siedziba. Początkowo zatrudnienie znajdzie w niej 50 pracowników. Jej oferta będzie przeznaczona na rynki międzynarodowe, a jej klientami mają być głównie małe i średnie przedsiębiorstwa. SAP nie ujawnił na razie cenników, wiadomo jednak że opłaty będą zależały od liczby użytkowników konkretnej usługi i pobierane miesięcznie.

Ponadto SAP prezentuje przykładowe produkty i usługi, które jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do swojej oferty ASP. Wśród nich znajduje się m.in. mySAP.com Marketplace, oprogramowanie dla użytkowników systemów SAP, umożliwiające im dostęp do zasobów dostarczanych przez partnerów SAP-a. Ma być ono udostępnione na stronach internetowych producenta w II kwartale br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]up.com

TOP 200