Canva to świetny program graficzny. Do czego przyda się w pracy?

Canva to doskonałe narzędzie graficzne dla osób, które nie mają zbyt dużych umiejętności, a jednak muszą publikować grafiki w sieci. Na przykład w social mediach.

Canva / Fot. Materiały własne

Canva / Fot. Materiały własne

Wiele badań pokazuje, że treści wizualne są lepiej odbierane przez użytkowników. Tworzenie estetycznych projektów, które pomogą w konwersji obserwujących, może stać się jednak czasochłonnym zadaniem. Zwłaszcza gdy nie mamy umiejętności graficznych, a musimy publikować i przygotowywać pliki graficzne. Canva świetnie się tutaj sprawdza.

Sprawdź: CPU Z

Zobacz również:

  • Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe

Projektowanie grafiki na Instagram, Facebook, Twitter, a nawet biuletyn e-mailowy jest o wiele prostsze dzięki narzędziu Canva, które sprowadzas się do przeciągania i upuszczania elementów.

Co to jest Canva i gdzie się sprawdza?

Canva sprawdza się świetnie w takich zastosowaniach jak:

1. Zdjęcia w tle na Facebooku

Zdjęcie w tle na Facebooku to pierwsza rzecz, którą widzą odbiorcy po kliknięciu naszego profilu. Firmy często aktualizują zdjęcia w tle, dodając np. informacje o aktualnych eventach czy promocjach. Czasami może się okazać, że zostaniemy poproszeni o przygotowanie takiego pliku graficznego. Canva bardzo to ułatwi. Udostępni gotowy plik w odpowiednich wymiarach, a także mnóstwo elementów graficznych, które łatwo dodamy i edytujemy.

2. Zdjęcia z logo marki

Jeśli udostępniamy pliki graficzne lub zdjęcia, często otrzymamy polecenie, aby dodać do niego logo marki. Canva sprawia, że zadanie to zrealizujemy bardzo łatwo i szybko. Dodanie logo i zapisanie go wraz z plikiem zajmie kilka chwil, bez konieczności trudnego, czasochłonnego przerabiania zdjęć.

Zobacz: Języki programowania

Narzędzie przezroczystości w serwisie Canva oznacza również, że znakowanie obrazów może wyglądać elegancko i nieinwazyjnie dla odbiorcy.

3. Recenzje

Przetestowaliśmy dany sprzęt i zrobiliśmy zdjęcia? Warto dodać logo serwisu, aby oznaczyć naszą pracę. Dzięki temu konkurencja nie będzie mogła skorzystać z naszych zdjęć (i bez naszej wiedzy), co niestety zdarza się na rynku. Dodatkowo zdjęcia z logo naszej marki pokazują odbiorcy, że faktycznie korzystaliśmy z danego sprzętu i zrobiliśmy mu autorskie zdjęcia. Przekłada się to na wyraźnie większą wiarygodność.

To tylko trzy proste zastosowania, w których Canva może pomóc. Narzędzie pozwoli też np. na stworzenie logo czy materiałów drukowanych lub na potrzeby marketingu. Jest dostępne bezpłatnie, ale są też dodatkowe funkcje i możliwości, gdy zdecydujemy się na wykupienie dostępu do jednego z planów abonamentowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200