Cabletron Systems otworzył w Polsce swoje przedstawicielstwo

To druga próba wejścia amerykańskiego producenta sprzętu sieciowego do Polski. "Mimo że marka Cabletrona była w Polsce znana, trudno było kupić nasze produkty. Klienci nie wiedzieli bowiem, kto je sprzedaje" - ocenia dotychczasową sytuację w Polsce Marek Drożdż, dyrektor Cabletron Systems Poland.

To druga próba wejścia amerykańskiego producenta sprzętu sieciowego do Polski. "Mimo że marka Cabletrona była w Polsce znana, trudno było kupić nasze produkty. Klienci nie wiedzieli bowiem, kto je sprzedaje" - ocenia dotychczasową sytuację w Polsce Marek Drożdż, dyrektor Cabletron Systems Poland.

Pierwszą decyzją szefa polskiego przedstawicielstwa było odebranie Techmexowi dystrybucji produktów Cabletrona i przekazanie jej firmie DNS. DNS ma ok. 10 miesięcy na zbudowanie sieci dystrybucyjnej. Drugim i na razie ostatnim dystrybutorem jest Anixter. Cabletron ma w Polsce także kilku partnerów typu VAR (Value Added Resseler), do których należą: ATM, Ascomp, Compaq i ComputerLand. Być może w ciągu miesiąca zostanie nim także Apexim.

Przedstawiciele Cabletron System szacują swój udział - w wartym ok. 40-50 mln USD - rynku sieciowym w Polsce na 10-15% (przy ubiegłorocznych obrotach w wysokości 4,5 mln USD). Dotyczy to jednak wyłącznie sprzętu, takiego jak routery, koncentratory i przełączniki.