CRM od arvato

arvato services Polska uruchamia arvato.box, platformę CRM dostępną przez Internet.

Podstawową funkcją rozwiązania jest zarządzanie bazą danych klientów począwszy od wprowadzania i edycji danych, po segmentację. Internetowa platforma CRM jest dziełem pionu IT arvato services Polska, który postanowił opracować "samoobsługowy" system dla klientów, wykorzystując własne doświadczenia w projektowaniu systemów obsługujących operacje outsourcingowe realizowane przez arvato.

Pulpit dla klienta

"Można powiedzieć, że arvato.box to coś w rodzaju "pulpitu sterowania" dla klienta. Jest to system CRM powiązany z usługami arvato dostępny jako aplikacja WWW. Aplikacja ta daje więc między innymi dostęp on-line do danych wprowadzonych w arvato, historii korespondencji przychodzących i wychodzących, a także obsługi programów lojalnościowych. System daje także możliwość wykorzystania tych danych do kreowania akcji marketingowych za pomocą wizualnego narzędzia. Dodatkowo system oferuje narzędzia raportowe" - wyjaśnia Krystian Brydzki, dyrektor Pionu IT w arvato services Polska. Arvato.box pozwala na integrację z innymi usługami obsługiwanymi w arvato, takimi jak call center, logistyka czy usługi higieny danych np. deduplikacja.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

W abonamencie

Do korzystania z arvato.box niezbędny jest abonament, którego koszt jest uzależniony od wybranych modułów. Oferta jest skierowana do dotychczasowych oraz nowych klientów. "Są cztery drogi, którymi dane klienta są przekazywane do systemu. Przede wszystkim mogą być one wprowadzane przez arvato lub klienta z ankiet, kuponów i formularzy bezpośrednio do systemu. Zastosowanie mają również dedykowane interfejsy tworzone na etapie przygotowania systemu dla klienta. Ponadto wykorzystujemy konfigurowalne narzędzie do importu danych dla użytkowników systemu. Ostatnia możliwość to Web Service, który daje możliwość integracji systemu arvato.box z innymi aplikacjami czy stronami WWW" - mówi Krystian Brydzki.

Marketing i program lojalnościowy

Kolejne moduły arvato.box, obok zarządzania bazą klientów, to zarządzanie marketingiem oraz zarządzanie programem lojalnościowym. Moduł zarządzania marketingiem pozwala na tworzenie kampanii marketingowych składających się z wielu akcji wychodzących i przychodzących. Dodatkową usługą ze strony arvato może być również realizacja tych akcji przez obsługę personalizowanej korespondencji masowej oraz wprowadzanie ankiet i kuponów. Moduł zarządzania programem lojalnościowym odpowiada z kolei za obsługę systemową programu lojalnościowego. Można za jego pomocą zarządzać katalogiem nagród, przyznawać punkty, wprowadzać zamówienia oraz śledzić realizację przesyłek. Umożliwia również interakcję z uczestnikami programu dzięki udostępnionej dla nich strony WWW. Mogą oni sami sprawdzić stan zgromadzonych punktów, a także wybierać i zamawiać nagrody.

Z arvato.box korzysta m.in. Mercedes-Benz Polska, który wykorzystuje aplikację do zarządzania bazą danych klientów oraz ich pojazdów, do prowadzenia kampanii marketingowych i badania satysfakcji klienta.

arvato dla GaduAIR

arvato services Polska odpowiada za logistykę zestawów telefonicznych sieci MNVO spółki GG Network. Usługi obejmują obsługę zamówień na zestawy z kartami telefonicznymi nowej wirtualnej sieci komórkowej. Koordynację przejmie centrum logistyczne arvato w Błoniu pod Warszawą. Firma zajmie się magazynowaniem i dystrybucją zestawów z kartami telefonicznymi zgodnie z każdorazową dyspozycją klienta oraz produkcją materiałów koniecznych do przeprowadzenia personalizowanej wysyłki. arvato będzie również odpowiedzialne za koordynację współpracy z Pocztą Polską i firmą kurierską oraz zarządzanie bazami danych i kompleksową obsługę zwrotów.

"Jest to drugi z operatorów wirtualnych (pierwszym jest myAvon), których obsługujemy w zakresie logistyki" - mówi Waldemar Kaczmarek, dyrektor Obszaru Telco i Nowe Technologie w arvato services Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200