CRM dostępny także w chmurze
- Computerworld,
- 27.05.2011, godz. 13:17
Na ile nowa, czwarta wersja CRM Microsoftu, która będzie dostępna od stycznia br., zyska na funkcjonalności?
Wierzymy w to, że funkcjonalność jest obszarem istotnym w aplikacji, ale nie zamierzamy się ścigać na liczbę funkcji, lecz możliwości dopasowania do potrzeb organizacji. Chcemy, żeby produkt był łatwy i przyjazny w użyciu, żeby możliwie jak najwięcej klientów z niego korzystało. Dużą bolączką wdrożeń systemów CRM nie tylko w Polsce jest to, że często podchodzi się do nich od strony technologicznej. Wówczas, zamiast skupić się na tym, jakie zmiany w prowadzeniu biznesu są potrzebne, by ten system służył firmie, jak zmienić firmę, wykorzystując do tego narzędzie, jakim jest CRM, aby poprawić przychody i ograniczyć koszty, przedsiębiorstwa po prostu wdrażają oprogramowanie. Statystyki mówią, że zwykle jedynie 20-30% pracowników jest zadowolonych z takiego wdrożenia nowego systemu, a ok. 40% je w mniejszym lub większym stopniu, biernie lub czynnie sabotuje. Wynika to nie tylko z błędnego podejścia do koncepcji CRM, o którym wspomniałem, czyli przyjęcia złej strategii wdrożenia, ale i z tego, że produkty CRM-owe są często mało przyjazne dla użytkownika i trudno jest je im przyswoić. Właśnie dlatego rozwiązania CRM Microsoftu są tak przygotowane, aby pracownicy nie musieli się wiele uczyć, by zacząć korzystać z rozwiązania. Interfejs użytkownika i popularna "wstążka" office‘owa pozwalają się lepiej odnaleźć i zacząć korzystać z narzędzia. Wynikająca z tego mniejsza bariera poznawcza to tylko jedna z korzyści, kolejne to krótsze i tańsze szkolenia.
Zobacz również:
- Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
- 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust
Co nowego zobaczymy w wersji czwartej Microsoft Dynamics CRM?
Rozwinięty został obszar związany z łatwością podejmowania decyzji. Obszerniejszy i bardziej intuicyjny jest obszar raportowania, dostępne są m.in. szczegółowe analizy. Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics CRM to rozwiązanie ułatwiające pracę w naturalnym, wydajnym środowisku, które udostępnia właściwe dane. Ponadto zapewnia możliwość prowadzenia analiz w czasie rzeczywistym oraz usprawnienia procesów biznesowych, które ułatwiają podejmowanie świadomych decyzji oraz zwiększają wydajność operacyjną. CRM łączy też ludzi, procesy i organizacje, dzięki czemu pomaga przedsiębiorstwom wykorzystać wartość relacji i systemów w najlepszy sposób. Nowy CRM to także wieloinstancyjność, dostępność z wielu urządzeń oraz głęboka integracja z narzędziami Office online, czyli Microsoft BPOS. Udoskonalony został także obszar Unified Communication, pozwalający szybciej wykonywać interakcje z klientami i partnerami zewnętrznymi. Głębsza jest integracja z programem Outlook. Praktycznie każdy mail, przychodzący lub wychodzący, może być przypisany do konkretnej szansy sprzedażowej, po to by łatwej śledzić i wracać do historii kontaktów.
Co stanowi największą siłę oprogramowania Microsoftu?
W naszej koncepcji CRM synergia ma przewagę nad integracją. Tworzymy kolejną wersję oprogramowania, wiedząc, że mamy do dyspozycji wielorakie funkcje Sharepointa i Office'a, które uzupełniają możliwości Microsoft Dynamics. Razem, wszystkie te możliwości stanowią o sile rozwiązania i wartości użytkowej. To, że użytkownik może łatwo przejść od pisania dokumentu dla klienta do Outlooka, przez który komunikuje się z klientem w prosty intuicyjny sposób, jest wartością, którą nie może pochwalić się konkurencja. Istotną zaletą jest również możliwość dopasowania informacji, które otrzymuje i którymi zarządza pracownik, do roli jaką mam w organizacji. Sprowadza się to do stwierdzenia - "Oczy magazyniera patrzą inaczej niż oczy księgowej czy prezesa firmy". W praktyce oznacza to inny sposób prezentacji danych w systemie i przedstawienie innych danych, właściwych dla danej funkcji.
Co nas czeka w przyszłości w rozwoju systemu CRM?
Wszystkie nasze kolejne wersje CRM wprowadzane są na rynek w cyklu 2,5-letnim. Oznacza to, że już obecnie trwają prace nad kolejną, piątą wersją. Z punktu widzenia tego, co chcemy osiągnąć, możemy być pewni, że w kolejnej wersji zadbamy o zapewnienie coraz lepszej ergonomii pracy, szybszego zwrotu z inwestycji w narzędzia CRM. Więcej będzie funkcji pozwalających wykorzystywać marketingowo i sprzedażowo serwisy społecznościowe i media sieciowe (social media, web 2.0). Dzięki temu pojawi się możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów, osób zainteresowanych produktem. Informacja o kliencie, o jego preferencjach była zawsze pożądana. W czasach social media dostajemy nowe mechanizmy pozyskiwania tych informacji i dotarcia do osób zainteresowanych naszym produktem. Inną innowacją będzie rozwój mobilnego trybu pracy dla CRM. Pracownicy są coraz mniej"przywiązani do biurka", coraz częściej podróżują. Już teraz oprogramowanie pozwala na dostęp do systemu CRM praktycznie z każdego miejsca, o dowolnej porze. To również jedna z cech modelu chmury, który także zyska na popularności w najbliższym czasie.