CRM dostępny także w chmurze

Na ile nowa, czwarta wersja CRM Microsoftu, która będzie dostępna od stycznia br., zyska na funkcjonalności?

Wierzymy w to, że funkcjonalność jest obszarem istotnym w aplikacji, ale nie zamierzamy się ścigać na liczbę funkcji, lecz możliwości dopa­sowania do potrzeb organizacji. Chcemy, żeby produkt był łatwy i przyjazny w użyciu, żeby możliwie jak najwięcej klientów z niego korzy­stało. Dużą bolączką wdrożeń systemów CRM nie tylko w Polsce jest to, że często podchodzi się do nich od strony technologicznej. Wówczas, zamiast skupić się na tym, jakie zmiany w prowa­dzeniu biznesu są potrzebne, by ten system służył firmie, jak zmienić firmę, wykorzystując do tego narzędzie, jakim jest CRM, aby poprawić przychody i ograniczyć koszty, przedsiębiorstwa po prostu wdrażają oprogramowanie. Statystyki mówią, że zwykle jedynie 20-30% pracowni­ków jest zadowolonych z takiego wdrożenia nowego systemu, a ok. 40% je w mniejszym lub większym stopniu, biernie lub czynnie sabotuje. Wynika to nie tylko z błędnego podejścia do koncepcji CRM, o którym wspomniałem, czyli przyjęcia złej strategii wdrożenia, ale i z tego, że produkty CRM-owe są często mało przyjazne dla użytkownika i trudno jest je im przyswoić. Właśnie dlatego rozwiązania CRM Microsoftu są tak przygotowane, aby pracownicy nie musieli się wiele uczyć, by zacząć korzystać z rozwiąza­nia. Interfejs użytkownika i popularna "wstążka" office‘owa pozwalają się lepiej odnaleźć i zacząć korzystać z narzędzia. Wynikająca z tego mniej­sza bariera poznawcza to tylko jedna z korzyści, kolejne to krótsze i tańsze szkolenia.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust

Co nowego zobaczymy w wersji czwartej Microsoft Dynamics CRM?

Rozwinięty został obszar związany z łatwością podejmowania decyzji. Obszerniejszy i bardziej intuicyjny jest obszar raportowania, dostępne są m.in. szczegółowe analizy. Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics CRM to rozwiąza­nie ułatwiające pracę w naturalnym, wydajnym środowisku, które udostępnia właściwe dane. Ponadto zapewnia możliwość prowadzenia analiz w czasie rzeczywistym oraz usprawnienia procesów biznesowych, które ułatwiają podej­mowanie świadomych decyzji oraz zwiększają wydajność operacyjną. CRM łączy też ludzi, procesy i organizacje, dzięki czemu pomaga przedsiębiorstwom wykorzystać wartość relacji i systemów w najlepszy sposób. Nowy CRM to także wieloinstancyjność, dostęp­ność z wielu urządzeń oraz głęboka integracja z narzędziami Office online, czyli Microsoft BPOS. Udoskonalony został także obszar Unified Communication, pozwalający szybciej wykonywać interakcje z klientami i partnerami zewnętrznymi. Głębsza jest integracja z progra­mem Outlook. Praktycznie każdy mail, przycho­dzący lub wychodzący, może być przypisany do konkretnej szansy sprzedażowej, po to by łatwej śledzić i wracać do historii kontaktów.

Co stanowi największą siłę oprogramowania Microsoftu?

W naszej koncepcji CRM synergia ma przewagę nad integracją. Tworzymy kolejną wersję opro­gramowania, wiedząc, że mamy do dyspozycji wielorakie funkcje Sharepointa i Office'a, które uzupełniają możliwości Microsoft Dynamics. Razem, wszystkie te możliwości stanowią o sile rozwiązania i wartości użytkowej. To, że użytkownik może łatwo przejść od pisania do­kumentu dla klienta do Outlooka, przez który komunikuje się z klientem w prosty intuicyjny sposób, jest wartością, którą nie może pochwa­lić się konkurencja. Istotną zaletą jest również możliwość dopasowa­nia informacji, które otrzymuje i którymi zarządza pracownik, do roli jaką mam w organizacji. Spro­wadza się to do stwierdzenia - "Oczy magazyniera patrzą inaczej niż oczy księgowej czy prezesa firmy". W praktyce oznacza to inny sposób prezentacji danych w systemie i przedstawienie innych danych, właściwych dla danej funkcji.

Co nas czeka w przyszłości w rozwoju syste­mu CRM?

Wszystkie nasze kolejne wersje CRM wprowa­dzane są na rynek w cyklu 2,5-letnim. Oznacza to, że już obecnie trwają prace nad kolejną, piątą wersją. Z punktu widzenia tego, co chcemy osiągnąć, możemy być pewni, że w kolejnej wersji zadbamy o zapewnienie coraz lepszej ergonomii pracy, szybszego zwrotu z inwe­stycji w narzędzia CRM. Więcej będzie funkcji pozwalających wykorzystywać marketingowo i sprzedażowo serwisy społecznościowe i media sieciowe (social media, web 2.0). Dzięki temu po­jawi się możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów, osób zainteresowanych produktem. Informacja o kliencie, o jego preferencjach była zawsze pożądana. W czasach social media do­stajemy nowe mechanizmy pozyskiwania tych informacji i dotarcia do osób zainteresowanych naszym produktem. Inną innowacją będzie roz­wój mobilnego trybu pracy dla CRM. Pracownicy są coraz mniej"przywiązani do biurka", coraz częściej podróżują. Już teraz oprogramowanie pozwala na dostęp do systemu CRM praktycznie z każdego miejsca, o dowolnej porze. To również jedna z cech modelu chmury, który także zyska na popularności w najbliższym czasie.


TOP 200