CRM dostępny także w chmurze

Jakie są zalety modelu chmury?

Klient płaci jedynie za tę funkcjonalność i za te stanowiska, których używa. Poza tym wszystkie oferty w poszczególnych modelach są porówny­walne kosztowo. Ponadto cloud daje niski próg wejścia w inwestycje, bezpłatne i automatyczne aktualizacje, bez ingerencji administratora, oraz wyższe bezpieczeństwo inwestycji, bo koszty są rozłożone w czasie.

Jak wygląda rynek CRM w Polsce?

Obecnie rynek jest dość płytki. Szacunki anality­ków mówią o kwotach 20-30 mln USD rocznie uzyskiwanych przez firmy działające na tym rynku z licencji na oprogramowanie. Ale przed nami dynamiczne wzrosty. Z naszych analiz wynika, że mamy do czynienia z trzema grupami użytkowników i potencjalnych użytkowników systemu CRM. Pierwszą, największą grupę stano­wią ci, którzy dotychczas nie mieli do czynienia z prawdziwym systemem CRM. Druga grupa, to pracownicy firm, w których idea konieczności korzystania z systemu CRM już dojrzewa, a trze­cia to obecni użytkownicy CRM. Nie ukrywam, że największe nadzieje wiążemy z drugą grupą użytkowników. Wśród nich znajduje się wiele firm, które odczuwają potrzebę korzystania z systemu CRM, a z różnych powodów używają niedoskonałych narzędzi.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust

Czy wydarzenia ostatnich lat, czyli kryzys in­stytucji finansowych i trudniejszy dostęp do źródeł finansowania oraz mniejsze przycho­dy, odcisnęły swoje piętno na rynku CRM?

Paradoksalnie kryzys skłonił wiele firm do zainteresowania się oprogramowaniem do zarządzania relacjami z klientem, a zatem przyczynił się do rozwoju tego rynku i wzrostu sprzedaży systemów. Wyniki polskiego oddziału firmy Microsoft przekroczyły zakładane plany, a w ostatnim roku finansowym zanotowaliśmy trzykrotny wzrost sprzedaży. Wszystko wskazuje też na to, że kolejne lata będą równie udane - podkreślają to również analitycy. W momencie dekoniunktury rynek CRM wyraźnie się ożywił, co wynika z poszukiwania przez firmy bardziej efektywnych dróg dotarcia do klienta, metod utrzymania go i wymusza na nich dokładniejsze przyjrzenie się portfolio własnych klientów. Dzię­ki analizom użytkownicy systemu, menedżero­wie wysokiego szczebla, często dowiadują się, że ich najwięksi klienci, generujący największe obroty, bywają nie tylko niedochodowi, ale ich obsługa przynosi wręcz stratę dla firmy.

Korzystanie z systemu CRM ułatwia po pierwsze zauważenie tych zależności, po drugie pomaga zrozumieć dlaczego tak się dzieje - jakie czyn­niki decydują o tym, że ostateczny wynik finan­sowy w rozliczeniach z klientem jest negatywny dla firmy oraz jak można temu zaradzić - czy podnieść przychody, czy ograniczyć koszty.

W jaki sposób Microsoft planuje utrzymanie tempa wzrostu na rynku CRM?

Gartner Research podaje, że wartość rynku rozwiązań CRM oferowanych w modelu SaaS przekroczy 4 mld USD do 2013. 4 mld USD będą stanowić aż 34 % rynku CRM ogólnie. Prognozowany średnioroczny wzrost wyniesie 17% do roku 2013. Sądzimy, że koniunktura będzie się utrzymywać i nie będziemy mieli problemu z zachowaniem tempa rozwoju. Wprowadzając usługę CRM Online na rynek, przygotowaliśmy też wiele atrakcyjnych ofert. Warto wspomnieć o jednej z nich adresowanej do klientów korzystających z rozwiązań konkurencyjnych, np.: Oracle, Siebel czy Salesforce. Firmy, które zdecydują się zmie­nić rozwiązanie CRM na Dynamics CRM Online otrzymają 200 USD za każdego użytkownika.


TOP 200