CRM dostępny także w chmurze
- Computerworld,
- 27.05.2011, godz. 13:17
Jakie są zalety modelu chmury?
Klient płaci jedynie za tę funkcjonalność i za te stanowiska, których używa. Poza tym wszystkie oferty w poszczególnych modelach są porównywalne kosztowo. Ponadto cloud daje niski próg wejścia w inwestycje, bezpłatne i automatyczne aktualizacje, bez ingerencji administratora, oraz wyższe bezpieczeństwo inwestycji, bo koszty są rozłożone w czasie.
Jak wygląda rynek CRM w Polsce?
Obecnie rynek jest dość płytki. Szacunki analityków mówią o kwotach 20-30 mln USD rocznie uzyskiwanych przez firmy działające na tym rynku z licencji na oprogramowanie. Ale przed nami dynamiczne wzrosty. Z naszych analiz wynika, że mamy do czynienia z trzema grupami użytkowników i potencjalnych użytkowników systemu CRM. Pierwszą, największą grupę stanowią ci, którzy dotychczas nie mieli do czynienia z prawdziwym systemem CRM. Druga grupa, to pracownicy firm, w których idea konieczności korzystania z systemu CRM już dojrzewa, a trzecia to obecni użytkownicy CRM. Nie ukrywam, że największe nadzieje wiążemy z drugą grupą użytkowników. Wśród nich znajduje się wiele firm, które odczuwają potrzebę korzystania z systemu CRM, a z różnych powodów używają niedoskonałych narzędzi.
Zobacz również:
- Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
- 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust
Czy wydarzenia ostatnich lat, czyli kryzys instytucji finansowych i trudniejszy dostęp do źródeł finansowania oraz mniejsze przychody, odcisnęły swoje piętno na rynku CRM?
Paradoksalnie kryzys skłonił wiele firm do zainteresowania się oprogramowaniem do zarządzania relacjami z klientem, a zatem przyczynił się do rozwoju tego rynku i wzrostu sprzedaży systemów. Wyniki polskiego oddziału firmy Microsoft przekroczyły zakładane plany, a w ostatnim roku finansowym zanotowaliśmy trzykrotny wzrost sprzedaży. Wszystko wskazuje też na to, że kolejne lata będą równie udane - podkreślają to również analitycy. W momencie dekoniunktury rynek CRM wyraźnie się ożywił, co wynika z poszukiwania przez firmy bardziej efektywnych dróg dotarcia do klienta, metod utrzymania go i wymusza na nich dokładniejsze przyjrzenie się portfolio własnych klientów. Dzięki analizom użytkownicy systemu, menedżerowie wysokiego szczebla, często dowiadują się, że ich najwięksi klienci, generujący największe obroty, bywają nie tylko niedochodowi, ale ich obsługa przynosi wręcz stratę dla firmy.
Korzystanie z systemu CRM ułatwia po pierwsze zauważenie tych zależności, po drugie pomaga zrozumieć dlaczego tak się dzieje - jakie czynniki decydują o tym, że ostateczny wynik finansowy w rozliczeniach z klientem jest negatywny dla firmy oraz jak można temu zaradzić - czy podnieść przychody, czy ograniczyć koszty.
W jaki sposób Microsoft planuje utrzymanie tempa wzrostu na rynku CRM?
Gartner Research podaje, że wartość rynku rozwiązań CRM oferowanych w modelu SaaS przekroczy 4 mld USD do 2013. 4 mld USD będą stanowić aż 34 % rynku CRM ogólnie. Prognozowany średnioroczny wzrost wyniesie 17% do roku 2013. Sądzimy, że koniunktura będzie się utrzymywać i nie będziemy mieli problemu z zachowaniem tempa rozwoju. Wprowadzając usługę CRM Online na rynek, przygotowaliśmy też wiele atrakcyjnych ofert. Warto wspomnieć o jednej z nich adresowanej do klientów korzystających z rozwiązań konkurencyjnych, np.: Oracle, Siebel czy Salesforce. Firmy, które zdecydują się zmienić rozwiązanie CRM na Dynamics CRM Online otrzymają 200 USD za każdego użytkownika.