CIO i CMO: rozmowy na szczycie

CIO i CMO: rozmowy na szczycie

Marketing i sprzedaż ramię w ramię z IT

Przykład firmy Prudential pokazuje, jak ważna dla firmy jest dobra współpraca IT z marketingiem i ze sprzedażą. Wojciech Pronobis, CMO, T-Mobile Polska, mówi, że wprowadzając markę na rynek w ubezpieczeniach na życie, trzeba było zmienić podejście do biznesu. Na początku było kilka key sucess factors, przede wszystkim: innowacyjne produkty, dobra marka, budowa sieci sprzedaży. Ważnym czynnikiem było odwrócenie samego procesu oferowania produktu i tego, w jaki sposób przebiega spotkanie konsultanta, czyli agenta, z klientem. W tych sprawach bardzo pomogło IT. Okazało się, że sprzedaż i marketing muszą mieć trzy fundamentalne rzeczy: po pierwsze dobrą stronę internetową (ze względu na to, że świat idzie w kierunku mobilności, strona jest zrobiona w technologii Responsive Web Design, świetnie się czyta na tabletach, na smartfonach – to był core projektu), po drugie portal konsultanta (dzięki temu sprzedawcy mają dostęp do niezbędnych informacji) i po trzecie odwrócenie tradycyjnego procesu sprzedaży ubezpieczeń „przez papier” i przejście na iPady. Została opracowana aplikacja dla agenta czy konsultanta służąca do rozmowy z klientem. Tu rola IT była kluczowa. IT musiało współpracować z dużym dostawcą, dużą polską firmą IT, która dawała rozwiązania systemu produktowego, ale też z bardzo małą elastyczną firmą, która robiła tę aplikację. Sukces przedsięwzięcia polegał m.in. na tym, że właśnie ludzie z IT w porozumieniu z biznesem byli w stanie rozmawiać z firmami, które miały zupełnie różne kultury. Mała firma lokalna nie do końca wiedziała, że należy spełniać korporacyjne standardy, wymogi firmy-matki z Anglii; duży koncern IT też miał konkretne oczekiwania, wymogi, ograniczenia. Ważny był czynnik kulturowy, pogodzenie dwóch zupełnie różnych partnerów. Efekt końcowy był bardzo dobry, bo okazało się, że aplikacja rzeczywiście zmieniła sposób sprzedaży ubezpieczeń na życie i pomogła firmie wystartować na rynku.

IT – unikalne połączenie biznesu i technologii

Radosław Semkło, dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów, Asseco Poland SA, zwrócił uwagę na fakt, że zmieniła się rola i postrzeganie ludzi z IT w firmie. IT ma dostarczać wartości, skutecznie komunikować się z biznesem. Jest to unikalne połączenie biznesu i technologii, do których dziś jest dostęp. Tego biznes potrzebuje. Dzisiaj nie ma różnic technologicznych, trzeba tylko umieć z tego korzystać. Każdy ma dostęp do niezbędnych narzędzi.


TOP 200