CIO do dostawców: zrozumcie mój biznes
- IDG News Service,
- Krzysztof Piątek,
- 29.06.2010, godz. 10:32
Rynek dostawców oprogramowania konsoliduje się. Po roku 2009, który był rokiem posuchy na rynku, bogate firmy wchłaniają mniejszych graczy, aby poszerzyć portfolio swoich produktów. Strategia dostawców jest prosta: chcą oferować wszystkie możliwe produkty, aby klienci zostawiali swoje pieniądze tylko u nich.
Więcej o CIO:
- W erze oszczędzania i redukcji rośnie rola CIO
- Dyrektor IT Tesco został prezesem - rośnie rola CIO w firmach
- Priorytety CIO: innowacje i oszczędności
Zobacz też:
Według raportu firmy badawczej Forrester Research - nie do końca. O potrzeby zapytano 166 menedżerów w USA odpowiedzialnych za zakup produktów i usług IT w przedsiębiorstwach.
Zobacz również:
Szerokie portfolio możliwości jest tak naprawdę mniej ważne dla klientów, niż wydaje się dostawcom. "Podczas spotkań przedstawiciele dostawców i menedżerowie jednostek biznesowych spędzają bardzo dużo czasu na rozmowach o tym, jak ich podejście różni się od podejścia ich konkurencji" - wyjaśnia Scott Santucci, analityk Forrester Research - "Jednocześnie tylko 16 proc. menedżerów uważa, że >>paczka<< produktów i usług od jednego dostawcy jest najważniejszą cechą przy wyborze dostawcy. Czego więc szukają kupujący? Kogoś, kto rozwiąże ich problemy biznesowe".
Dużo pracy jest do wykonania w działach sprzedaży. Badanie pokazało, że tylko 27 proc. menedżerów uważa, że osoby z działu sprzedaży rozumieją specyfikę ich biznesu. Zamiast zrozumieć potrzeby swoich klientów sprzedawcy zasypują ich grubymi broszurami, w których mają sobie sami szukać informacji.