CIO chcą mieć większy wpływ na biznes

Większość CIO jest już w zarządach, ale mają niewielki wpływ na podstawową strategię biznesową - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Bull Information Systems.

Badanie pokazało, ze 79% CIO zasiada w zarządach, a niemal 93% raportuje bezpośrednio do CEO.

Jednak ankieta przeprowadzona wśród 150 CIO wykazała, że mimo swojego nowego statusu, większość nadal walczy aby zdobyć jakikolwiek prawdziwy wpływ na strategiczny kierunek biznesu. Mniej niż 10% twierdzi, że ma wolność w ustalaniu własnej agendy swojej aktualnej pracy.

"Nasze doświadczenie pokazuje, że wielu CIO musi walczyć, gdy przychodzi do prezentowania planu biznesowego, o to, aby przyciągnąć uwagę członków zarządu, w tym CEO i dyrektora finansowego" - twierdzi Andre Carr, dyrektor sprzedaży i marketingu w Bull Information Systems.

Zobacz również:

  • CEO i kadra kierownicza nie przywiązują uwagi do haseł
  • Niedobór chipów potrwa do 2024 r. - przewiduje Intel
  • 8 koncepcji biznesowych, które liderzy IT powinni opanować

"Jeśli CIO chcą być słuchani przez zarządy i mieć prawdziwy wpływ na strategię biznesową, powinni zmienić swoje nastawienie i skoncentrować na planach rozwoju i prawdziwych korzyściach, w tym metodach redukowania koszów i przynoszenia szybkich zwrotów z inwestycji" - dodaje Carr.

Potencjał widać bardzo wyraźnie, jak wynika z badania, 69% CIO twierdzi, że IT jest postrzegane jako inicjator innowacji w swoich firmach. Tym bardziej frustrujące jest, że pokazanie znaczenia tego działu w zarządach wciąż się nie udaje.

Badanie przeprowadzone przez Gartnera, wśród 220 CEO z firm z całego świata także pokazało rozbieżność między CIO a resztą zarządu, podkreślając stereotyp szefa IT, który jest zbyt zajęty kwestiami technicznymi, aby być skutecznym liderem biznesowym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200