CES: Intel wchodzi na rynek popularnych urządzeń internetowych

Podczas odbywających się w Las Vegas targów Consumer Electronics Show Intel przedstawił nową strategię ukierunkowaną na rynek konsumenckich urządzeń internetowych, zapowiadając wprowadzenie własnych urządzeń dostępowych wraz z niezbędnymi usługami.

Podczas odbywających się w Las Vegas targów Consumer Electronics Show Intel przedstawił nową strategię ukierunkowaną na rynek konsumenckich urządzeń internetowych, zapowiadając wprowadzenie własnych urządzeń dostępowych wraz z niezbędnymi usługami.

Urządzenia i usługi mają być dostępne dla uzytkowników indywidualnych za pośrednictwem operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych. Celem strategii Intela jest dostarczenie operatorom telekomunikacyjnym i usługodawcom internetowym efektywnej i niedrogiej platformy, za której pośrednictwem mogliby oferować własne usługi i zdalnie zarządzać nowymi urządzeniami.

Pierwsze urządzenie internetowe Intela ma pojawić się w ofercie firmy jeszcze w połowie tego roku. Wyposażone w procesor Celeron będzie działało pod kontrolą systemu operacyjnego Linux. Zaprezentowany na targach prototyp przypomina wyglądem mały telewizor z wbudowanym telefonem i klawiaturą. Zamysłem producenta jest bowiem integracja pełnego dostępu do Internetu z zaawansowanymi funkcjami oferowanymi przez telefony, takimi jak możliwość zarządzania połączeniami. Istotnego znaczenia mają też nabrać możliwości zdalnego zarządzania, gdyż pozwolą one operatorom telekomunikacyjnym na zdalne uaktualnianie możliwości urządzeń.

Intel podpisał także porozumienie z firmą Telcordia Technologies, w ramach którego będzie ona pełnić rolę dostawcy rozwiązań telefonicznych Intela przeznaczonych dla urządzeń internetowych. Producent procesorów współpracuje też Lucent Technologies, który ma dostarczyć usługodawcom systemy komunikacyjne.

Producent obecnie negocjuje z wieloma operatorami telekomunikacyjnymi, internetowymi i firmami zajmującymi się handlem elektronicznym na całym świecie w zakresie możliwości wdrożenia w 2000 r. nowych serwisów dla jego urządzeń internetowych. Intel nawiązał już współpracę z operatorami w Japonii i Francji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200