CD Projekt z ponad dwukrotnym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2022

Dzięki wzrostowi sprzedaży swojej flagowej gry „Cyberpunk 2077”, po miesiącach spędzonych na naprawianiu błędów w produkcji, zyski CD projekt wystrzeliły

Zysk netto wzrósł o 112% do 68,9 mln złotych (16,06 mln dolarów), czyli nieco powyżej 67 mln, których spodziewali się analitycy ankietowani przez agencję Reutera.

„Next-genowa wersja Cyberpunka, wydana wraz z dużą aktualizacją (...) miała pozytywny wpływ na postrzeganie gry i wyniki sprzedaży, szczególnie na konsolach” - napisał w czwartkowym oświadczeniu szef spółki Adam Kicinski.

CD Projekt pracował nad poprawą Cyberpunka od czasu jego debiutu z błędami pod koniec 2020 roku, wydając kilka łatek i poprawek do gry.

Dyrektor finansowy Piotr Nielubowicz powiedział, że większość przychodów CD Projekt w pierwszym kwartale pochodziła z gry Cyberpunk, a saldo gotówki, depozytów i obligacji skarbowych spółki wzrosło o ponad 107 mln zł w pierwszych trzech miesiącach roku.

Spółka, która odpowiada również za serię gier „Wiedźmin”, odnotowała 9% wzrost przychodów do 216 mln zł, przewyższając 207 mln zł, których spodziewali się analitycy.

Koszty sprzedaży spadły o 2% do 60,6 mln zł, dzięki 63% spadkowi kosztów związanych z serwisem Cyberpunk, ale koszty wydawnicze wzrosły o 87%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200