CA eTrust Security Command Center
- Józef Muszyński,
- 25.07.2003, godz. 11:34
Ochrona przedsiębiorstwa jest jednym z tych obszarów, gdzie brak integracji pomiędzy produktami ochrony tworzy potencjalne luki w systemie bezpieczeństwa. Odpowiedzią na ten problem Computer Associates jest nowa linia produktów eTrust Security Command Center.
eTrust Security Command Center, od stycznia oferowany w wersji beta, został udostępniony podczas imprezy CA World, odbywającej się w połowie lipca w Las Vegas, wraz z eTrust Vulnerability Manager - rozwiązaniem do zarządzania zagrożeniami w postaci opartego na Intelu urządzenia.
Zadaniem Command Center jest redukcja "masy objętościowej" danych związanych z bezpieczeństwem, zbieranych poprzez narzędzia ochronne, w celu wyróżnienia istotnych alarmów na tle szumu informacyjnego tworzonego przez setki, a nawet tysiące zdarzeń sieciowych, rejestrowanych przez system ochrony każdego dnia.
Zobacz również:
- Google wypróbowuje eksperymentalną funkcję bezpieczeństwa w Singapurze
- IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
System jest swego rodzaju "syfonem" dla danych pochodzących z innych modułów eTrust, a także niezależnych rozwiązań antywirusowych, wykrywania włamań czy zapór ogniowych, takich jak produkty Check Point, McAfee, ISS, Cisco , Microsoft, Symantec i Trend Micro.
Administrator ochrony będzie mógł przeglądać kluczowe zdarzenia, "oflagowane" przez Command Center, z dowolnej przeglądarki webowej, na portalu budowanym przez system, pokazującym różne oglądy tych zdarzeń. Mogą to być zmiany w ogólnym stanie bezpieczeństwa systemu, szczegółowe logi przeszukiwań, najnowsze alerty wirusowe, stan szczególnych aktywów infrastruktury lub stanu samych urządzeń ochronnych.
System, zintegrowany z nowym urządzeniem eTrust Vulnerability Manager, kosztuje 25 000 USD za serwer plus miesięczna opłata 60 USD za każdego wdrożonego agenta.