Było lepiej, będzie lepiej

Jarosław Kowalski, dyrektor zarządzający Novell Polska

Było lepiej, będzie lepiej

Jarosław Kowalski

Mijający rok był dużym krokiem naprzód zarówno pod względem obrotów na rynku, jak i klimatu wobec niezbyt udanego 2006 roku. Większość firm IT postawiła na sektor odbiorców prywatnych, chociaż trzeba przyznać, że wzmożone finansowanie z funduszy unijnych pobudziło realizację projektów u odbiorców samorządowych, a nawet instytucji centralnych. Z tego należy się cieszyć tym bardziej, że zapowiedzi nowego rządu dają duże powody do optymizmu na 2008 rok. Rok 2007 był najlepszym w historii Novella w Polsce. Z jednej strony rynek dojrzał już do realizacji projektów w obszarze zarządzania bezpieczeństwem i tożsamością w największych firmach w Polsce (gdzie Novell jest uznanym przez analityków liderem), z drugiej zaś strony udało się nam pokonać punkt krytyczny w akceptacji linuksowych rozwiązań sieciowych. Godne uwagi jest, że polski zespół Novella osiągnął największy wzrost sprzedaży systemów linuksowych na świecie. Po kilku latach zmian Novell znajduje się w unikalnej pozycji firmy technologicznej pozwalającej użytkownikom łączyć systemy Windows i Linux. Wbrew opiniom niektórych ideologów, naszą rolą jest umożliwienie klientom by w łatwy sposób mogli budować, wykorzystać i zarządzać systemami komputerowymi i użytkownikami w sieci, wybierając te technologie, które są najlepsze do realizacji konkretnych zadań. Rok 2008 będzie rokiem postępującej wirtualizacji zasobów przy jednoczesnym zwiększaniu złożoności technologicznej środowiska IT. Dlatego tak krytyczna będzie umiejętność efektywnego zarządzania (także od strony fundamentów architektonicznych) oraz zastosowanie właściwych narzędzi.

Jerzy Krawczyk - prezes zarządu Teta

Było lepiej, będzie lepiej

Jerzy Krawczyk

W 2007 r. rynek systemów ERP nadal rozwijał się bardzo intensywnie, co przekłada się na wymierne korzyści biznesowe dla firm z tego sektora. Zauważamy szczególne zainteresowanie systemami wspomagającymi zarządzanie zasobami ludzkimi, które nie tylko obejmują obsługę typowych procesów kadrowo - płacowych, ale również "miękkie" obszary HR. Stanowi to klucz do poprawy satysfakcji pracowników i wpływa na poprawę wyników finansowych. O sukcesie współczesnego przedsiębiorstwa decyduje również tworzenie silnego i efektywnie działającego podmiotu. W tych obszarach Teta silnie zaznacza swoją obecność i dąży do uzyskania pozycji lidera rozwiązań informatycznych HR. Dowodem na to jest chociażby powołanie nowej spółki w ramach Grupy Kapitałowej, Teta HR Center, która świadczy usługi outsourcingu obsługi procesów w zakresie szeroko rozumianego HR. W ten nurt wpisuje się także przejęcie firmy Pyton Management, które uzupełniło naszą dotychczasową ofertę z segmentu zarządzania kapitałem ludzkim o zarządzanie wiedzą. W mojej ocenie rok 2008 upłynie pod znakiem wzmożonej konsolidacji na rynku. Mimo malejącego wyboru firm do zakupu, powstają nowe podmioty z komplementarną ofertą, które za 2-3 lata mogą być interesujące. W wyniku konsolidacji powstaną dwie, trzy silne grupy kapitałowe. Każda z firm musi stanąć przed odpowiedzią na pytanie, czy będzie tworzyć taką grupę, czy będzie do niej należeć.

Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Wola Info

Było lepiej, będzie lepiej

Piotr Majcherkiewicz

Rok 2007 utwierdził nas w przekonaniu że jedyny stały czynnik we współczesnym świecie biznesu to zmiana... W październiku zadebiutowaliśmy na rynku publicznym. Było to dla nas zwieńczenie ostatnich kilku lat w czasie, których przebudowaliśmy kompletnie nasz model biznesowy stając się integratorem aplikacji i firmą doradczą. Debiut przypadł na trudny okres spadków i odreagowywania światowych rynków po kilku latach wzrostów. W minionym roku dokonaliśmy także przebudowy wizerunku Wola Info - ideą przewodnią marki Wola Info stała się koncepcja delivering time. Dodatkowo od września jesteśmy w nowej siedzibie gdzie w nowoczesnych wnętrzach pracuje blisko 250 osób.Rok 2007 był dla nas rokiem weryfikacji słuszności strategii inwestycyjnej dotyczącej kilku obszarów technologicznych takich jak ECM (Enterprise Content Management) czy zaawansowane systemy obsługi klienta dedykowane dla branży usług finansowych. W tych obszarach udało nam się zdobyć nowe projekty i teraz możemy już wyraźnie ocenić potencjał tego rynku. Nasi klienci rozumieją, że poprawa jakości obsługi klienta staje się strategicznym kierunkiem ich działań - sprawny portal self-care, nowoczesne telecentrum - znaczą więcej niż luksusowo wyposażona sieć oddziałów. Jestem przekonany, że trendy zaobserwowane na rynku rozwiązań korporacyjnych będą kontynuowane. Wzrastać będzie potrzeba modernizacji procesów obsługi klientów. Inwestycje, których dokonujemy by rozbudować naszą ofertę w tym zakresie wydają się na podstawie doświadczeń roku 2007 bardzo trafione.


TOP 200