Było lepiej, będzie lepiej

Adam Gębski, dyrektor pionu sprzedaży, ZETO SA w Poznaniu

Było lepiej, będzie lepiej

Adam Gębski

Rok 2007 to był nas przede wszystkim okresem wytężonej pracy przy nowych, często bardzo ciekawych projektach. Na pewno można do nich zaliczyć złożone projekty realizacji systemu monitoringu w ramach projektu Bezpieczne Miasto czy "E-gmina". Jako autoryzowany partner BPSC wdrażaliśmy system Impuls w tak interesujących firmach jak producent elementów grzejnych, producenta wyposażenia biur czy producent sprężarek. Realizując kontrakty w zakresie outsourcingu, wdrożeń ERP czy integracji rozwiązań IT zauważyliśmy kilka ciekawych tendencji na rynku. Przede wszystkim firmy szukają partnera, który mógłby w znaczący sposób odciążyć je od działalności pomocniczej, jaką jest dla nich szeroko pojęta informatyka. Wynika to z faktu iż złożoność rozwiązań informatycznych jest coraz większa a konieczna wiedza coraz obszerniejsza. Co ważne zmieniło się też nastawienie rynku - technologie informatyczne nie są już postrzegane wyłącznie jako źródło kosztów ale jako narzędzia dzięki którym firmy mogą być bardziej efektywne a co za tym idzie generować większe przychody. W rok 2008 wchodzimy ze zmodyfikowaną strukturą firmy i nowym, większym działem sprzedaży. Dzięki jego działalności mamy zamiar osiągnąć wynik jeszcze lepszy niż w poprzednich trzech latach, koncentrując się na budowie jeszcze bardziej komplementarnej oferty usług outsourcingowych przy wykorzystaniu zasobów naszego centrum danych, wdrożeniowych systemów ERP oraz realizacji złożonych rozwiązań IT.

Wojciech Głownia, dyrektor zarządzający Avaya Poland

Było lepiej, będzie lepiej

Wojciech Głownia

2007 rok był dla Avaya bardzo udany zarówno pod względem rozwoju biznesu, jak i zmian własnościowych. Avaya została kupiona przez fundusze inwestycyjne Silver Lake i TPG Capital, które w swojej strategii działania przewidują dalszy dynamiczny rozwój firmy w kierunku poszerzania oferty softwaru, serwisu i wsparcia. Wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych w strategicznych dla Avaya grupach rozwiązań takich, jak telefonia IP, Contact Center czy Unified Communication był o wiele wyższy niż w roku 2006. 2007 to również rok wprowadzenia do oferty Communication Enabled Business Processes, czyli rozwiązań komunikacyjnych wbudowanych w procesy biznesowe klienta, znacznie redukujących czas reakcji na wydarzenia rynkowe, a przez to pozwalających osiągnąć widoczną przewagę konkurencyjną. W roku 2008 spodziewam się dalszego dynamicznego rozwoju sprzedaży telefonii IP, call/contact center, a szczególnie Unified Communications. Pozwoli nam to utrzymać pozycję numer 1 na rynku polskim oraz światowym. Sądzę, że to właśnie w 2008 roku rozstrzygnie się podział rynku w zakresie Unified Communication oraz ustabilizuje się czołówka w wyścigu, który obserwowaliśmy w tym roku. W Polsce oczekuję co najmniej tak samo dynamicznego wzrostu jak w roku 2007 we wszystkich kluczowych obszarach naszej oferty oraz liczę na pierwsze wdrożenia najnowszego rozwiązania CEBP. Rozwój aplikacji mobilnych i dużo większa elastyczność pracodawców spowodują wykorzystanie potencjału intelektualnego grup pracowników do tej pory wykluczanych z kariery zawodowej, jak osoby niepełnosprawne czy kobiety na urlopach wychowawczych. Dlatego z perspektywy wpływu technologii na procesy społeczne właśnie technologię mobilną uważam za przełomową dla polskiego rynku w ubiegłym roku i liczę, że trend ten się utrzyma.

Michał Iwan, dyrektor zarządzający F-Secure w Polsce

Było lepiej, będzie lepiej

Michał Iwan

W roku 2007, podobnie jak w ubiegłych latach, firma F-Secure notowała stały wzrost zainteresowania kompleksowymi rozwiązaniami do ochrony danych, czyli takimi, które zabezpieczają zarówno przed wirusami jaki i robakami, atakami typu phishig, spamem i innymi złośliwymi kodami. Ten trend obserwujemy na rynku korporacyjnym jak i konsumentów indywidualnych, którzy coraz częściej wybierają pakiety typu Internet Security zamiast zwykłego antywirusa. Naszym zdaniem ma to związek z coraz bardziej świadomym korzystaniem z możliwości jakie daje Internet przy jednoczesnym rozumieniu złożoności występujących w sieci zagrożeń. Z kolei firmy poszukują rozwiązań, które dodatkowo są zarządzane centralnie, łatwe i proste w administracji oraz nie wymagają rozbudowanej obsługi. Dziś nie spotykamy nawet małych firm, które nie dostrzegają potrzeby zabezpieczania, gromadzonych w formie elektronicznej, danych. Z tego powodu według F-Secure to właśnie sektor firm małych i średnich będzie już w roku 2008 i latach następnych głównym odbiorcą usługi bezpieczeństwa dostarczanej w modelu outsourcingu. Jest to dla tych organizacji rozwiązanie dające pewność posiadania ochrony aktualnej i na wysokim poziomie, bardziej efektywnej kosztowo zarówno ze względu na sposób licencjonowania jak i brak konieczności zatrudniania specjalistów ds. bezpieczeństwa IT.


TOP 200