Być w wielu miejscach na raz

Materiał promocyjny Rozmowa z Bogdanem Zborowskim, prezesem zarządu itelligence sp. z o.o.

Na czym polega odmienność itelligence?

Na rynku wyróżnia nas pełen zakres usług przeznaczonych dla rozwiązań SAP, począwszy od doradztwa w doborze odpowiednich rozwiązań i ich wdrażania, przez zarządzanie zmianą i projektem, wsparcie techniczne i aplikacyjne, aż po hosting i codzienną współpracę z klientami w celu zapewnienia ciągłego rozwoju wdrożonych aplikacji i systemów. itelligence posiada oddziały w 25 krajach oraz należy do światowego lidera branży ITC, japońskiego koncernu NTT DATA. Współpracując z naszymi kolegami w innych lokalizacjach, możemy świadczyć usługi niemal na całym świecie, co jest szczególnie istotne dla klientów prowadzących działalność na międzynarodową skalę. Ponadto w ramach grupy działają wirtualne zespoły, co ułatwia wymianę doświadczeń, dzielenie się wiedzą i śledzenie innowacji. itelligence od początku istnienia bardzo blisko współpracuje z SAP SE, biorąc czynny udział w rozwoju oprogramowania. Między innymi dzięki temu zaangażowaniu posiadamy status Platynowego Partnera SAP. To najwyższy poziom partnerstwa strategicznego z SAP SE, ma je niewielu wybranych partnerów na świecie.

Ostanie lata, a może przedostatnie, były dobre dla informatyki. Minione dwa do takich raczej nie należały. Czy nie płynie z tego ogólny wniosek, że gospodarka nie nadąża za tempem rozwoju branży IT? Czy moglibyście biec szybciej, ale postęp spowalniają maruderzy?

Dla nas ostatnie lata były udane, obserwujemy też naszych konkurentów i muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem osiągnięć wielu z nich. Jednocześnie widzę wiele problemów na rynku – kilka spółek informatycznych upadło lub zredefiniowało swój sposób działania i często był to efekt spadku inwestycji w sektorze publicznym. Nasz sukces jest efektem sukcesu naszych klientów. Nasi klienci mają pomysł na to, jak rosnąć i rozwijać swój biznes. Dzięki temu rośniemy i rozwijamy się razem z nimi. W gospodarce liczą się ci, którzy wygrywają, a my potrafimy dać klientom narzędzia pozwalające na osiąganie ich obecnych celów, wspieranie ich przyszłego rozwoju oraz odkrywanie nowych możliwości.

Modna obecnie kolokacja, „cyfrowa transformacja”. Jak jest rozumiana w itelligence?

Cyfrowa transformacja to moim zdaniem odkrywanie nowych możliwości rozwoju biznesu klienta dzięki digitalizacji procesów działających w przedsiębiorstwie, a także szybsze odkrywanie i wykorzystywanie szans pojawiających się w otoczeniu dzięki technologiom IT. Cloud, Big Data, AI, 3D printing to wyzwalacze innowacyjności biznesu, ale główną rolę w cyfrowej transformacji odgrywają liderzy i pracownicy naszych klientów. Dzięki nowym technologiom dostarczanym przez nas i swojej kreatywności, tworzą nową wartość, zmieniają dotychczasowe modele biznesowe.

Staliście się resellerem Amazon Web Services. To osobliwe posunięcie ze strony strategicznego partnera SAP-a, który ma własną chmurę. Informacja pochodzi z Państwa witryny internetowej.

Współpraca z AWS jest uzupełnieniem naszych usług outsourcingowych. Współ¬czesne środowiska SAP są coraz bardziej związane z infrastrukturą publiczną. Nasi klienci coraz powszechniej używają chmury publicznej, i to od różnych dostawców, zatem nie możemy pozostać obojętni wobec tych potrzeb. Staramy się znaleźć właściwe miejsce dla takiej firmy jak nasza, której głównym przedmiotem działania jest szeroko rozumiane wsparcie rozwiązań SAP. Tak jak dostarczając usługi konsultingowe i wdrożeniowe aplikacji SAP, uzupełniamy je o usługi hostingowe, tak uzupełniając nasze specjalizowane data center o współdziałanie z operatorami publicznymi, dajemy naszym klientom szerokie możliwości wsparcia. Obecnie w ramach naszej globalnej współpracy z AWS mamy w ofercie rozwiązania Disaster Recovery as a Service (DRaaS), archiwizacji danych czy elastycznych systemów deweloperskich (HANA Development on AWS) na potrzeby projektów wdrożeniowych. Nasza współpraca ciągle się rozwija i w kolejnych etapach będziemy mogli zaoferować coraz więcej wspólnych rozwiązań.

Jakie są najnowsze trendy i rozwój oferty?

Będziemy się koncentrować na tych obszarach, w których wsparcia oczekują od nas klienci: produkcji, zakupach (SAP Ariba), e-commerce (SAP Hybris), SCM, HCM oraz analityce, a ze względu na nasze kompetencje i doświadczenie będziemy adresować ofertę zwłaszcza do branż: automotive, chemicznej, FCMG, produkcyjnej, sprzedaży i dystrybucji, a także life science. Oczywiście wszędzie tam, gdzie przedsiębiorstwo postanowi wkroczyć na drogę cyfrowej transformacji, będziemy przekonywać do SAP S/4HANA, oprogramowania biznesowego nowej generacji, doskonałego do zbudowania solidnej i efektywnej bazy do takiej zmiany.

A jakie są perspektywy itelligence na najbliższe 12 miesięcy?

Rewolucji nie będzie. Klienci są najważniejsi. Będziemy się rozwijać w tych obszarach, które naszym zdaniem są dla nich interesujące. Często mówi się, że szewc bez butów chodzi, więc będziemy zmieniać się wewnętrznie, aby być wiarygodnym partnerem dla naszych klientów i móc wyprzedzić konkurencję.

Dziękuję za rozmowę.