Brytyjski oddział banku HSBC został zaatakowany przez milenijną pluskwę

Na cztery dni przed 31 grudnia 1999 r., w brytyjskim oddziale światowego banku HSBC wystąpił problem związany z rokiem 2000. Posłuszeństwa odmówiło 14 tys. terminali do obsługi kart płatniczych banku, znajdujących się w sklepach detalicznych. Urządzenia odmawiały przetwarzania kart kredytowych i debetowych.

Na cztery dni przed 31 grudnia 1999 r., w brytyjskim oddziale światowego banku HSBC wystąpił problem związany z rokiem 2000. Posłuszeństwa odmówiło 14 tys. terminali do obsługi kart płatniczych banku, znajdujących się w sklepach detalicznych. Urządzenia odmawiały przetwarzania kart kredytowych i debetowych.

Według przedstawicieli HSBC, z błędem można było sobie poradzić przez naciśnięcie klawisza 'clear' przed odczytaniem każdej karty płatniczej. Jednocześnie przedstawiciele banku stwierdzili, że oprogramowanie znajdujące się w terminalach zacznie działać poprawnie już 1 stycznia.

Przykład brytyjskiego oddziału banku HSBC pokazuje, ile warte są wszelkie zapewnienia firm o przygotowaniu ich systemów informatycznych do problemu roku 2000. Wielka Brytania była uważana za jeden z najlepiej przygotowanych krajów europejskich, a na stronie internetowej banku HSBC opublikowano oświadczenie, w którym można m.in. przeczytać: "Systemy i wyposażenie należące do banku zostało przetestowane zgodnie ze stosownymi wymaganiami stawianymi przez British Standards Institution i zostało określone jako zgodne z rokiem 2000".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200