Brave – mała wielka przeglądarka

Premiera przeglądarki Brave – według jej twórców pierwszej, która zapewnia jej użytkownikom tak wysoki poziom prywatności - miała miejsce cztery lata temu, a jej pierwsza stabilna wersja, oznaczona numerem 1.0, pojawiła się równo prawie rok temu, czyli w październiku 2019 roku.

Brave

Obecnie z usług przeglądarki – która dorobiła się już swojej własnej kryptowaluty – korzysta każdego miesiąca ponad 20 mln użytkowników. A warto przypomnieć, że rok temu przeglądarka miała każdego miesiąca 8,7 mln aktywnych użytkowników. To świadczy o ty, jak bardzo poprawiły się przez ten jej notowania.

Jedną z charakterystycznych cech przeglądarki jest to, jak rozwiązuje ona problem reklam. Chodzi o to iż jej twórcy opracowali mechanizm blokujący próby narzucania jej zewnętrznych reklam, preferujący za to własne kampanie tego typu. Twórcy przeglądarki twierdzą, że w jej przypadku współczynnik tzw. klikalności znacznie przewyższa średnią i kształtuje się na poziomie 9%.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Google wzmacnia bezpieczeństwo przeglądarki Chrome

Trzeba oczywiście powiedzieć, że Brave pozostanie zawsze niszową przeglądarką i daleko jest jej np. do przeglądarki Firefox, która jest obecnie używana przez grubo ponad 200 mln użytkowników i jej udział w tym rynku kształtuje się na poziomie 4%. Prym wiedzie tu oczywiście Chrome z udziałem ok. 66% (za Statcounter).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200