Brave będzie blokować okienka z powiadomieniami o plikach cookie

Przeglądarka Brave chce rozwiązać jeden z najbardziej frustrujących problemów, jakie dotyczą dziś przeglądania internetu.

Zgoda na cookie? Dajcie spokój / Fot. Brave

Zgoda na cookie? Dajcie spokój / Fot. Brave

Brave Browser to przeglądarka internetowa, która stale zyskuje na popularności. Obecnie jej twórcy zapowiedzieli, że aplikacja zacznie blokować wyskakujące okienka z powiadomieniami o zgodzie na pliki cookie. Te, jak przekonują, negatywnie wpływają na jakość przeglądania internetu dla zdecydowanej większości użytkowników.

Na blogu Brave zespół Privacy Team zamieścił wpis, w którym określił okienka z pozwoleniem na pliki cookie jako "niesławną, niemal stałą irytację". Powołał się przy tym na badanie naukowe, z którego wynika, ze wiele wyskakujących okienek przeglądarki, które dotyczą plików cookie, tak naprawdę nie ma znaczenia. Często bowiem okazuje się, że nawet jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na cookie, to i tak jego aktywność jest śledzona w internecie. Wybór nic nie daje.

Zobacz również:

  • Chrome lepiej zadba o prywatność użytkowników. Czy na pewno?

Brave: Jedna zgoda na wszystko

Zespół Privacy Team tłumaczy, że od wersji Brave Nightly użytkownicy będą musieli tylko raz kliknąć "tak" w oknie dialogowym podczas uruchamiania przeglądarki. Będzie to zgoda na blokowanie wszystkich wyskakujących okienek na pliki cookie - Brave będzie używał odpowiedniego i już przetestowanego zestawu reguł i filtrów, które pod względem działania są zbliżone do rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarkach.

Sprawdź: PDF Joiner

Brave aktywnie działa na polu prywatności online. W komunikacie informuje, że narzędzia do ochrony prywatności, takie jak zapewnia przeglądarka, mogą działać w imieniu użytkowników i chronić przed "nadużyciami i niedogodnościami internetu".

Zobacz: Crystal Launcher

Jednocześnie Brave podkreśla, że Google ma własną propozycję na prywatność w sieci, która może utrudnić blokowanie bannerów cookie. Firma chce być zatem o krok przed trackerami i firmami, dla których śledzenie aktywności online jest po prostu wpisane w model biznesowy. Autorzy przeglądarki dodają, że m.in. wspierają crowd-sourcingową listę filtrów EasyList, a także pomagają w realizowaniu badań dot. ochrony prywatności oraz współpracują z aktywistami prywatności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200