Biznesowe tablety MSI

Tajwańska firma Micro-Star International (MSI) zapowiedziała wprowadzenie do oferty trzech tabletów - dwóch z systemem Windows 7 i jednego z Androidem 3.0 (Honeycomb). Urządzenia mają być przeznaczone przede wszystkim dla użytkowników biznesowych.

Oficjalna premiera urządzeń odbędzie się na początku czerwca, ale przedstawiciele MSI już teraz podali podstawowe informacje o tabletach. Wiadomo, że wszystkie trzy nowości z rodziny WindPad będą wyposażone w ekrany o przekątnej 10,1".

Co ciekawe, w kwestii komponentów projektanci z MSI postawili na różnorodność. Model z Androidem wyposażony będzie w wydajny mobilny układ graficzny Nvidia Tegra 2 (który powoli staje się standardem w podobnych urządzeniach - wykorzystuje go w swoich tabletach m.in. Motorola, LG czy HannSpree). Pierwszy model z Windows 7 oparty będzie na rozwiązaniach AMD (procesor Brazos), zaś w drugim zastosowany zostanie Intel Atom.

Zobacz również:

  • Wyciek danych z serwerów MSI może mieć duże konsekwencje
  • Nadchodzą nowe tablety od Apple

Model z systemem Google'a sprzedawany będzie za 399 USD, zaś wersja z Windows 7 i Atomem - za 549 USD. Ceny tabletu z procesorem AMD na razie nie podano (aczkolwiek przedstawiciele MSI zapowiadają, że będzie się ona zamierać między 400 a 550 USD).

Warto zauważyć, że WindPad z Androidem będzie prawdopodobnie pierwszym tabletem z Honeycombem, który kosztować będzie mniej niż najtańsza wersja iPada (wyceniona na 499 USD). Dla porównania - Motorola Xoom ma kosztować 800 USD.

Z informacji przedstawionych przez firmę wynika, że tablety z Windows mają pracować na wbudowanej baterii ok. 6 godzin, zaś wersja z Androidem - dwie godziny dłużej. We wszystkim modelach zastosowany zostanie akcelerometr oraz czujnik światła.

Wiadomo już, że urządzenia będę promowane jako tablety dla biznesu - przedstawiciele MSI mają nadzieję, że zainteresują się nimi użytkownicy, którzy na co dzień pracują w środowisku Windows i chcą mieć do niego dostęp również w tablecie. "Naturalnym jest, że ktoś, kto pracuje z Mac OS X, wybiera iPada; ale jeśli wolisz Windows lub Androida, to idealnym wyborem będą nasze produkty" - tłumaczy Luc Liao z MSI.

Zdaniem analityków, chcąc dotrzeć do użytkowników biznesowych MSI powinien promować tablety raczej jako urządzenia uzupełniające wobec standardowych komputerów niż ich zamienniki. "Tablet z ekranem 10" nie zastąpi w firmie notebooka czy komputera stacjonarnego - na takim wyświetlaczu nie da się wygodnie pracować z arkuszami kalkulacyjnymi i innymi aplikacjami wymagającymi prezentowania złożonych danych. Naszym zdaniem, większość potencjalnych nabywców będzie postrzegała nowe WindPady jako uzupełnienie komputera, i tak właśnie powinien je traktować producent" - skomentowała Helen Chiang, specjalista z tajwańskiego oddziału firmy analitycznej IDC.

Warto przypomnieć, że MSI jest kolejnym już producentem komputerów zapowiadającym rychłą premierę własnych tabletów - wcześniej zrobili to m.in. Sony, Acer oraz Asustek Computers. Wkrótce na rynek trafi też kolejny model iPada - Apple zaplanował specjalną konferencję prasową na początek marca.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200