Biznesmen z komputerem

Obecnie nikogo już nie dziwi widok człowieka z notebookiem, chociaż często zastanawiamy się, do czego jest mu on potrzebny. Do niedawna komputer przenośny był przedmiotem prestiżu i widomym znakiem awansu zawodowego. Czasy się zmieniają i rola PC w teczce też się zbanalizowała. Teraz jest to po prostu narzędzie pracy.

Obecnie nikogo już nie dziwi widok człowieka z notebookiem, chociaż często zastanawiamy się, do czego jest mu on potrzebny. Do niedawna komputer przenośny był przedmiotem prestiżu i widomym znakiem awansu zawodowego. Czasy się zmieniają i rola PC w teczce też się zbanalizowała. Teraz jest to po prostu narzędzie pracy.

Czy jednak mamy dość doświadczenia, właściwe oprogramowanie, odpowiednie do potrzeb możliwości połączenia się z macierzystą instytucją, aby w pełni wykorzystać posiadany sprzęt? Jak wynika z rozmów z ludźmi poruszającymi się po całym kraju w sprawach zawodowych, niektórzy mają dobrze opanowaną technikę posługiwania się komputerem do obsługi klientów: umiejętnie korzystają z danych zapisanych w firmowej bazie danych, wiedzą co to jest replikacja danych i jak z niej korzystać do aktualizacji zawartości notebooka. Coś kuriozalnego z przeciwnego krańca umiejętności używania komputera: znam szefa firmy, który wszystkie informacje o firmie nosi w swym komputerze i jak się okazało jest to jedyna kopia tych danych. Naturalnie nie polecam takiego wykorzystania komputera przenośnego.

Do obsługi "ludzi w drodze" nie wystarczają zwykłe biurowe narzędzia i programy. I nie jest to problem trudności w korzystaniu z typowych udogodnień biurowych: faksu, drukarki laserowej czy kopiarki. Dużo poważniejszy jest problem w sprawnym dostępie do danych o klientach, produktach, cenach, upustach, wiarygodności partnerów, terminach dostaw, bieżących trudnościach na granicy itp.

Specjalistyczne oprogramowanie do obsługi sprzedawców w drodze jest oparte na modelu przetwarzania rozproszonego i wykorzystuje najnowsze technologie baz danych w zakresie łączenia ze zdalnymi bazami danych i replikacji asynchronicznej. Technika replikacji pojawiła się w ofercie największych producentów baz danych zaledwie dwa lata temu.

Oferta programów dla ludzi w drodze także jest nowa. W materiale stanowiącym temat dzisiejszego numeru Computerworlda pokazujemy pewne rozwiązania problemów obsługi klienta i kierunki ich rozwoju oraz omawiamy programy dostępne na rynku (niestety głównie amerykańskim). Mamy jednak nadzieję, że ten materiał stanie się zachętą dla rodzimych producentów do opracowania podobnych specjalistycznych rozwiązań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200