Biznes pod kontrolą

Sprawdziła się przyjęta trzy lata temu strategia stworzenia jednego organizmu na bazie połączenia spółek: Incenti, Safo, Softlab, WA-PRO i Anica. Oferta Asseco Business Solutions jest obecnie z powodzeniem kierowana do wszystkich segmentów rynku - zarówno małych i średnich spółek, jak i bardzo dużych przedsiębiorstw.

W portfolio produktów znajdują się dziś: systemy - Asseco SAFO i Asseco SOFTLAB, oprogramowanie dla MSP Asseco WAPRO, rozwiązania mobilne Asseco EBI, system wspomagający pracę w obszarze HR Asseco Koma oraz systemy faktoringowe. Firma świadczy również usługi konsultingu i outsourcingu IT, a także oferuje usługi swoich ośrodków centralnego przetwarzania danych. Według przedstawicieli spółki, rozwiązania z oferty dedykowane są dla wszystkich branż i segmentów rynku.

W obliczu spowolnienia gospodarczego naturalna dywersyfikacja oferty produktowej kierowanej do różnych branż okazała się być czynnikiem nad wyraz korzystnym. "Dzięki dużemu zróżnicowaniu oferty, Asseco Business Solutions praktycznie nie odczuło w latach 2008-2009 skutków kryzysu, który dotknął wiele spółek IT. Nasza sytuacja finansowa jest stabilna, stąd ze spokojem możemy planować umacnianie naszej pozycji na rynku systemów ERP i rozszerzanie oferty" - mówi Romuald Rutkowski, prezes Asseco Business Solutions.

Uporządkowane koszty

"Dostarczamy aplikacje dla przedsiębiorstw każdego typu i wielkości, niezależnie od sektora. Z powodzeniem realizujemy naszą strategię sprzedaży rozwiązań dedykowanych dla wszystkich branż i segmentów rynku" - podkreśla Romuald Rutkowski, prezes Asseco Business Solutions.

Równolegle z konsolidacją wewnętrzną przeprowadzono prace mające na celu zoptymalizowanie struktury organizacyjnej spółki oraz wdrożenie narzędzi informatycznych usprawniających proces analizy rentowności poszczególnych obszarów działalności. "W ramach prac nad optymalizacją, jako jedna z niewielu dużych spółek IT, wdrożyliśmy system analizy projektowej. Dzięki wprowadzonym zmianom obniżyliśmy koszty i pozbyliśmy się mniej opłacalnych produktów i usług" - dodaje prezes Romuald Rutkowski.

Reorganizacji poddano m.in. obszary administracji, finansów i księgowości lubelskiej firmy. Ostatecznie, pomimo 3-proc. spadku przychodów ze sprzedaży, skonsolidowany zysk netto Asseco Business Solutions za trzy pierwsze kwartały zeszłego roku wyniósł 15,13 mln zł. To wynik lepszy od zysku netto za pierwsze dziewięć miesięcy 2008 roku. Przedstawiciele lubelskiej spółki podkreślają, że trzeci kwartał zeszłego roku był już wyraźnie lepszy od analogicznego okresu rok wcześniej.