Biurowe wojny Microsoftu i Google

Niedawno koncern z Redmond pochwalił się, że w ciągu roku od premiery pakietu MS Office 2010 sprzedał 31 mln jego kopii. "Przed rokiem ostro krytykowano nas za to, że wprowadzamy klasyczny pakiet biurowy w czasach, gdy rośnie popularność cloud computing. Okazuje się jednak, że ludzie cenią Office'a i chcą z niego korzystać również w chmurze" - napisał w firmowym blogu Takeshi Numoto, wiceprezes Microsoftu.

"Krytycy nie zostawili na nas suchej nitki. Mówili, że zmierzamy w złym kierunku, że popełniamy błąd inwestując w oprogramowanie dla komputerów PC, zamiast skupić się na chmurze. Ostatnio coraz częściej słyszymy na dodatek, że oto nadszedł koniec klasycznych komputerów PC. Ale fakty są zupełnie inne" - dodaje Numoto.

Office co sekundę

Wiceprezes Microsoftu dodaje: "Klienci biznesowi wdrażają Office'a 2010 pięć razy szybciej niż Office 2007, co czyni go najszybciej popularyzującym się Office'm w historii. Od momentu premiery najnowszej wersji sprzedajemy ten produkt z prędkością jednej kopii na sekundę". To przekłada się na ok. 31,5 mln kopii (przy założeniu, że do swojej statystyki Numoto wliczył wyłącznie MS Office 2010 dla Windows).

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • Apple może wykorzystać sztuczną inteligencję od Google i OpenAI

Ale to nie wszystko - Microsoft ma również powody do zadowolenia w związku z darmowym pakietem online - Office Web Apps (w jego skład wchodzi Word, PowerPoint, Excel oraz OneNote). "Wystartowaliśmy z tym produktem przed rokiem, a już mamy ok. 50 mln unikalnych użytkowników w miesiącu - odnotowujemy niesamowicie szybki wzrost popularności" - dodał Numoto.

Google Docs - dziesiątki milionów użytkowników

Odnotujmy, że główny konkurent Microsoftu w tym sektorze - Google - nie podaje dokładnych danych dotyczących liczby użytkowników pakietu Google Docs (poproszony o podanie tej wartości rzecznik firmy odparł, że GD ma "dziesiątki milionów" stałych użytkowników).

Microsoft nie podał dokładnych wyników sprzedaży MS Office 2010 (tzn. innych niż wyliczenia przedstawione przez Takeshi Numoto) - ale przedstawiciele firmy twierdzą, że ze wszystkim wersji ich pakietu biurowego korzysta obecnie ponad 750 mln użytkowników na całym świecie. Dane te dotyczą wyłącznie Office dla Windows (bez uwzględniania wersji dla Mac OS oraz wydań na smartfony).

I choć liczby te mogą wydawać się nieco przesadzone, to faktem jest, że Microsoft Office od lat jest standardem w firmach i instytucjach na całym świecie. Monopol ten próbuje od niedawna podgryzać Google swoim rozwiązaniem. Wprowadzając Office Web Apps Microsoft chce utrudnić życie konkurentowi. Czy to się może udać?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200