Biuro z chmury

Plany dla przedsiębiorstw, oznaczone symbolem E oraz odpowiednią cyfrą, są przeznaczone dla większych organizacji. Główną różnicą w stosunku do wersji P jest całodobowa pomoc techniczna zapewniania przez usługodawcę. Zyskujemy także zaawansowane funkcje administracyjne, w tym możliwość integracji rozwiązania Office 365 z usługą Active Directory.

W cenie planów E są także prawa licencyjne, umożliwiające uzyskanie dostępu do lokalnego wdrożenia programów Exchange Server, SharePoint Server i Lync Server.

Zobacz również:

  • Najlepsze bezpłatne alternatywy dla pakietu Microsoft (Office) 365
Biuro z chmury

Składniki Google Apps

Co ciekawe, najniższa wersja tego planu - E1 (cena 9 euro) nie została wyposażona w Office Web Apps. Zawartość E1 skupia się na pracy grupowej (SharePoint) oraz komunikacji (Exchange, Lync). Wersja E2 (za 14,25 euro) oferuje dodatkowo programy biurowe. Wersja E3 (kosztuje 22,75 euro) jest dodatkowo wyposażona w dostęp do Office Professional Plus oraz zaawansowane funkcje SharePoint i Exchange. Najwyższy plan - oznaczony symbolem E4 - przy cenie 25,50 euro oferuje dodatkowo dostęp do lokalnego serwera Lync Server. Wszystkie ceny dotyczą miesięcznej subskrypcji.

Microsoft przygotował także ofertę dla pracowników "mobilnych" - zmianowych lub personelu punktów sprzedaży detalicznej, którzy korzystają z udostępnianych komputerów i wymagają tylko ograniczonego zestawu funkcji związanych ze współpracą i komunikacją. Plan K1 (cena 3,57 euro) pozwala na dostęp do skrzynki pocztowej, serwisu aktualności firmowych oraz kalendarza. Można także otwierać, ale tylko w trybie do odczytu - dokumenty Office. Wersja K2 daje dodatkowo możliwość edycji tych dokumentów (cena 9 euro). W przypadku pakietów P oraz E3 możemy skorzystać z 30-dniowej, w pełni funkcjonalnej wersji próbnej.

Microsoft, jak widać po zróżnicowaniu oferty, swoje rozwiązanie kieruje do firm praktycznie każdej wielkości. Jak podaje dostawca, wśród 200 tys. firm, które brały udział w beta testach usługi, ok. 70% stanowiły małe i średnie przedsiębiorstwa.

Google Apps - duży krok Google w kierunku biura

Głównym konkurentem Microsoftu na rynku wirtualnego biura jest pakiet Google Apps. I choć dla Google aplikacje biurowe nie są priorytetowym biznesem, to dosyć dobrze radzi sobie w starciu z gigantem "biurowym". Oferta Google zdaje się konkurencyjna, i chociaż nie jest tak rozbudowana i elastyczna, to wydaje się, że spełnia oczekiwania większości typowych klientów.

Model sprzedażowy Google jest prostszy. Podzielono go na dwa plany: elastyczny, w którym rozliczamy się miesięcznie (4 euro) za użytkownika, lub roczny (40 euro) - zyskując rabat 8 euro. Różnica między planami jest tylko finansowa. W każdym z nich otrzymujemy tę samą usługę, w której skład wchodzą: 25 GB przestrzeni dyskowej dla poczty Gmail, Kalendarz Google, Dokumenty Google, Grupy dyskusyjne, Witryny Google oraz Google Video.


TOP 200